"Nieziemski klimat”. Takim hasłem Lublin ma zachęcać mieszkańców Warszawy do wizyty w naszym mieście.
Na każdej z trzech wersji pojawiają się słynne freski z zamkowej kaplicy św. Trójcy zestawione z całkiem współczesnymi motywami: chłopakiem z gitarą, deskorolkowcem i ulicą Bramową. A obok hasło kampanii. Ci, którzy billboardy zobaczą, mają kojarzyć Lublin jako miasto, w którym historia przeplata się z codziennością.
- Ten z Bramą Krakowską jest zdecydowanie najładniejszy. Kojarzy mi się ze spokojem, a zarazem tętniącym życiem miastem - mówi Iwona Przepiórka, mieszkanka Lublina. - Może tylko powinien być bardziej kolorowy - dodaje Katarzyna Arabska. - Są zdecydowanie ładniejsze i bardziej pomysłowe od tego chłopca ze skrzypcami - przyznaje Dariusz Kiszczak.
O ile adresowany do maturzystów billboard ze skrzypkiem projektowali sami urzędnicy, to teraz zgłosili się do fachowców ze stołecznej agencji DBB Warszawa. - Ta kampania była o tyle skomplikowana, że jest bardzo wiele rzeczy o mieście, które chcieliśmy przekazać i mieliśmy dokonać selekcji, a trudno jest to zrobić mieszkając tutaj - tłumaczy Karolina Zuzaniuk z Biura Marketingu Miasta (BMM).
Reklamy będą wisieć przez cały maj w 150 punktach Warszawy: 60 w centrum i przy głównych skrzyżowaniach, 40 obok centrów handlowych, a 50 przy wylotówkach. Kogo mają ująć?- Odbiorcę po 30 roku życia. Takiego, który poszukuje czegoś w życiu, nonkonformisty, który jest ambitny i nie szuka dużych imprez, lubi kameralne wydarzenia - wyjaśnia Michał Krawczyk, szef BMM. - Chcemy dotrzeć do tych, którzy mają dosyć Krakowa, bo tam jest za dużo ludzi, a tutaj mogą przeżyć klimat, który kiedyś miał Kraków zanim stał się miejscem masowych przyjazdów - dodaje Zuzaniuk.
Ile to kosztowało? Agencja dostała 65 tys. zł, prawie 17 tys. zł poszło na produkcję reklam, a ich druk, rozklejenie i miesięczna ekspozycja pochłonie ponad 194 tys. zł. Fachowcy z Ratusza wyliczyli, że "kampania wygeneruje 54 miliony kontaktów wzrokowych”.
Nieco później, bo 6 maja wystartuje kampania w portalach wp.pl, onet.pl i gazeta.pl. - W każdym po dwa dni - mówi Agnieszka Wrona z Kancelarii Prezydenta. Reklamy w sieci mają być widoczne tylko dla mieszkańców stolicy. Dodatkowo 260 tys. warszawiaków dostanie maile z zaproszeniem do Lublina. Kampania w sieci ma nas kosztować blisko 66 tys. zł.
We wrześniu w Warszawie ruszy kolejna akcja billboardowa, która ma promować naszą kandydaturę do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r.