Zaczęły się przygotowania do rozbiórki 113-letniego mostu kolejowego przez Bystrzycę w rejonie ul. Turystycznej w Lublinie. Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa.
Ekspertyza wykazała, że stara przeprawa nadaje się tylko do wymiany. Teraz jadące tą linią pociągi towarowe muszą zwalniać na moście: dopuszczalna prędkość wynosi tu tylko 30 km/h, a dalej pociągi mogą się rozpędzać do 60 km/h.
W tym miejscu pojawi się nowy most, który kosztował 3,5 mln zł. Obiekt jest już gotowy, został wyprodukowany w fabryce w Grybowie. Nie będzie już tak charakterystyczny, jak obecna stalowa konstrukcja. Nowa przeprawa ma być zamontowana bezpośrednio po usunięciu starej.
Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa. Samorząd województwa chce uruchomić na tej trasie szybkie połączenie z Lubartowem. Na zmodernizowanej linii dopuszczalna prędkość jazdy pociągów ma wynosić 120 km/h. Składy wjeżdżające na most nie będą już musiały zwalniać. Cała inwestycja ma być zakończona na początku 2013 r.
Demontażem starej konstrukcji i zainstalowaniem nowej zajmie się firma Skanska, jeden z trzech wykonawców przebudowy linii do Lubartowa, odpowiedzialna za obiekty inżynieryjne. W ramach przebudowy linii na terenie Lublina powstaną też dwie nowe stacje kolejowe: Zadębie i Ponikwoda.