Lubelski producent resorów samochodowych zainwestuje ponad 40 mln zł na terenie dawnej fabryki Daewoo. Firma rozbuduje zakład i kupi nowoczesne linie produkcyjne. To oznacza, że jeszcze w tym roku pojawią się nowe miejsca pracy.
– Niektóre z naszych linii produkcyjnych mają po 40 lat. Pamiętają czasy fiata 125p – mówi Dariusz Sipta, wiceprezes D&D. – Trzeba je będzie rozmontować. W ich miejscu staną nowoczesne linie m.in. do zwijania i malowania sprężyn samochodowych. Konieczna będzie również przebudowa i modernizacja istniejących budynków.
To nie pierwsza duża inwestycja firmy D&D. Cześć linii produkcyjnych wymieniono w 2008 roku. W ubiegłym roku firma wstrzymała się z inwestycjami ze względu na kryzys. Spółka działa w budynkach, dzierżawionych od syndyka dawnych, zakładów Daewoo Motor Polska. W tym roku planuje wykupić dwa główne gmachy. Tam właśnie staną najnowocześniejsze urządzenia. Projekt pochłonie ok. 40 mln zł.
– Dzięki temu znacznie zwiększymy produkcję – dodaje Sipta. – W tej chwili wytwarzamy ok. 120 tys. sprężyn miesięcznie. Ograniczają nas np. moce przerobowe lakierni. Po uruchomieniu nowych linii, bez problemu będziemy produkować 200 tys. sprężyn. To tylko jeden z naszych produktów.
D&D zatrudnia dziś 220 osób. Po modernizacji zakład przyjmie co najmniej 30 nowych pracowników. Na tym nie koniec, bo firma planuje kolejne inwestycje. W tej chwili produkty z Lublina montowane są m.in. w samochodach takich marek, jak KIA, Hyundai i Opel.
– Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z Volkswagenem i Peugeotem – dodaje Sipta. – Nasze produkty zostały bardzo dobrze ocenione. Wszystko wskazuje więc na to, że pozyskamy nowych kontrahentów.
Do 2008 r. większościowy pakiet udziałów w D&D był w rękach koreańskiego koncernu Daewon Kang Up. Przedsiębiorcy z Azji przejęli jednak resztę akcji od syndyka i dziś całkowicie kontrolują firmę. Gigant z Korei wytwarza przede wszystkim elementy zawieszeń samochodowych. Co roku produkty koncernu montowane są w ponad 10 mln pojazdów na całym świecie.
Lubelska spółka może w najbliższych latach przejąć kolejne tereny dawnego Daewoo. Firma stara się o włączenie części tego obszaru do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Firma zapewnia, że sprawa jest już przesądzona. Pozostało jedynie dokończenie urzędowej procedury.
Włączenie do strefy oznacza przede wszystkim niższe koszty działalności. Dzięki temu możliwe będą kolejne inwestycje.