Robili biznesplany, zakładali firmy, odwiedzali hale produkcyjne. Dobiegła końca pilotażowa edycja projektu „Przedsiębiorcze dzieciaki”, organizowanego przez Urząd Miasta Lublin we współpracy z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii UMCS.
W przedsięwzięciu wzięło udział ok. 350 dzieci z jedenastu lubelskich przedszkoli i szkół podstawowych.
- Głównym celem było wspieranie u dzieci podstaw przedsiębiorczych, przy czym przedsiębiorczość rozumieliśmy jako kreatywność. Chcieliśmy pokazać, że każdy ma pasje i talenty, które należy rozwijać, bo być może w przyszłości okażą się one pomysłem na biznes – mówi Honorata Kępowicz-Olszówka z Urzędu Miasta.
Mali przedsiębiorcy odwiedzili siedziby lubelskich firm. Wśród nich były m.in.: Ursus, Lubella, Fabryka Cukierków Pszczółka, Maik czy Europiek. Tworzyli także biznesplany oraz zakładali firmy.
- Pomysły były różne. Od sklepu z biżuterią, przez sprzedaż soków, po warzywniak. Dzieci w ten sposób zbierały pieniądze na realizację założonych wcześniej celów, na przykład na organizację wycieczki – podsumowuje Kepowicz-Olszówka.