Wczoraj miasto ogłosiło przetarg na przebudowę odcinka al. Tysiąclecia. Po stronie dworca kierowcy oddadzą jeden pas ruchu komunikacji miejskiej, a znajdujące się tu dwa przystanki zostaną połączone w jeden. Zmieścić ma się też ścieżka rowerowa
Przebudowa objąć ma odcinek między rondem przy Zamku a skrzyżowaniem z ul. Lubartowską. Przetarg dotyczy jednak tylko północnej jezdni, czyli tej po stronie dworca.
Miasto wymaga od projektantów likwidacji przystanku znajdującego się bliżej cerkwi i ronda. Pozostanie tylko drugi przystanek, ten bliżej dworca i to stąd będą odjeżdżać wszystkie kursujące tędy linie. Po to, by autobusy mające skręcać w lewo w ul. Wodopojną mogły swobodnie przedostać się na skrajny lewy pas ruchu przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na przejściu obok hali Nova. Zielone światło dla autobusów ma się zapalać wcześniej, niż dla innych pojazdów. Tak samo ma być na przystanku po przeciwnej stronie ulicy, czyli obok pl. Zamkowego.
Sygnalizacja przy Novej uwzględniać ma nie tylko przejście dla pieszych, ale też przejazd rowerowy. Po stronie dworca miasto wymaga wytyczenia dwukierunkowej ścieżki rowerowej, która ma biec od ul. Lwowskiej wzdłuż al. Tysiąclecia, a dalej łączyć się z nową drogą zbudowaną wzdłuż al. Solidarności między Browarną a terenem PZMot. Ścieżka musi być oddzielona od jezdni. Sama jezdnia zostanie urządzona tak, że jeden z trzech pasów ruchu będzie zarezerwowany wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.
Wspomniany już przystanek po stronie dworca będzie mieć bardzo długą zatokę, która ma sięgać niemal do ul. Cerkiewnej, czyli wjazdu na plac manewrowy PKS. Nawierzchnia jezdni północnej będzie wymieniona na nową. Wyremontowane mają być też chodniki.
Na oferty chętnych firm miasto ma czekać do 28 czerwca. Ze specyfikacji przetargowej wynika, że zwycięzca będzie mieć 60 dni na opracowanie dokumentacji projektowej, zaś wszystkie prace budowlane będzie musiał zrealizować do końca listopada.