Część linii ma trafić na nowe trasy, część całkiem zniknie, pojawią się też nowe. To wstępna propozycja zmian. Zanim powstanie ostateczna wersja, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ma zebrać opinie od pasażerów, w tym od naszych Czytelników.
Analiza opisuje to, co trzeba będzie zmieniać wraz z oddawaniem do użytku kolejnych odcinków trakcji trolejbusowej i to, co zdaniem ekspertów trzeba zmienić już teraz. Skupiliśmy się na tym ostatnim wątku.
Linie autobusowe podzielono na cztery grupy.
Kategoria I to linie priorytetowe (9, 18, 26) kursujące najczęściej: w szczycie co 7–8 min. Kategoria II to linie podstawowe (6, 10, 13, 15, 17, 29, 32, 34, 39, 40, 44, 45, 55, 57) jeżdżące w szczycie co 15 min. W kategorii III ujęto linie uzupełniające (1, 2, 3, 5, 7, 14, 20, 28, 37, 42, 45, 47) kursujące co 30 min w szczycie. Linie kategorii IV, czyli marginalne (0, 4, 8, 11, 12, 16, 19, 21, 22, 25, 27, 50, 56, 73, 74, 78, 79, 85) jeździłyby nie częściej niż co 60 min, poza linią 74 (co 45 min).
Wszystkie te częstotliwości dotyczą dni roboczych. W tych dniach linie trolejbusowe jeździłyby co 15 min, a wieczorami i w weekendy co 30 min.
Mowa też o zmianach tras. Linia 5 z Al. Racławickich jechałaby prosto w al. Warszawską, gdzie jest 10 razy więcej pasażerów niż na al. Solidarności, którą "piątka” miałaby omijać. Linia 18 zamiast na Sławinkowskiej kończyłaby bieg już na Zbożowej, a na Sławinek zamiast Lubartowską jechałaby przez Unicką.
Linia 11 trafiłaby pod chłodnię na Mełgiewskiej (część kursów do Zadębia i pod odlewnię). Znikłaby linia 23.
Analiza sugeruje skrócenie trasy linii 26: omijałaby os. Widok i skręcała z Filaretów w Jana Pawła II na końcowy na Porębie. Węglin dostałby linię 44, która skręcałaby z Zana w al. Kraśnicką. Na Widok trafić ma linia 39 wycofana z LSM. Likwidacja czekać ma linię 31.
Zniknąć miałyby też linie 36 i 54. Najbardziej deficytowa linia 85 ma wybór: wydłużenie trasy pod ZUS albo likwidacja.
Czuby mogą czekać trolejbusowe roszady: linia 153 skrócona do Leclerca przy Zana i skierowanie na Czuby nowej linii 159, która od Węglina do al. Piłsudskiego jechałaby obecną trasą 153, a dalej przez Tatary do Mełgiewskiej. Linia 152 miałaby zniknąć.