

Przy osiedlu Borek (gmina Wólka) powstaje sklep sieci Biedronka. Mieszkańcy obawiają się, że po uruchomieniu marketu, wyjazd z osiedla będzie utrudniony, a droga Lublina–Łęczna zostanie kompletnie zakorkowana. Drogowcy mają plan, jak tego uniknąć.

– Skręt w lewo, w kierunku Lublina, jest kłopotliwy. Obawiam się, że po uruchomieniu Biedronki korki będą jeszcze większe. Nikt nie wie, jak właściciel sklepu rozwiąże kwestie wjazdu na swój parking, a potem wyjazdu. Sklep powstaje bardzo blisko drogi, naprzeciw wyjazdu z Borka – mówi Mariusz Ciechański, mieszkaniec osiedla.
Nie wszyscy jednak widzą takie zagrożenia. – Moim zdaniem market nie spowoduje żadnych problemów komunikacyjnych. A taki sklep przyda się na naszym osiedlu – uważa Jolanta Kais.
Uspokaja też Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., właściciel sieci "Biedronka”. – Proszę być spokojnym o udogodnienia komunikacyjne. Zadbamy o to, aby klienci mogli w bezpiecznych i komfortowych
warunkach robić codzienne zakupy, również w znaczeniu odpowiedniego dostępu do sklepu – mówi Paweł Tymiński, rzecznik prasowy sieci.
Jednak kwestie uzgodnień komunikacyjnych pomiędzy Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. a lubelskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie są zakończone. Chodzi o zjazdy do marketu z drogi 82 Lublin–Łęczna. Od drogowców usłyszeliśmy nawet opinie, że przy Biedronce nie będzie miejsca na parking, bo powstaje zbyt blisko drogi, która ma być rozbudowana. Termin tej rozbudowy poznamy już w marcu.
– W związku z budową obwodnicy Lublina, od węzła Włodawa (powstanie na miejscu zamkniętej stacji paliw – dop. red.) do osiedla Borek wybudujemy drogę dwupasmową. Na miejscu obecnego skrzyżowania wybudujemy rondo turbinowe (patrz ramka – przyp. red.). Jest to rozwiązanie znacznie bezpieczniejsze oraz zapewniające większą przepustowość. Rondo powinno rozwiązać poranne problemy komunikacyjne – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Lublinie.
Niestety, inwestycja drogowa ma swoje prawa i wymagania. Część lasku przy osiedlu, od którego Borek ma nazwę, pójdzie pod topór, by zrobić miejsce dla dwupasmówki.