Miasto ogłosiło przetarg na budowę trakcji trolejbusowej na Czechów. Wraz z nią powstanie nowa pętla komunikacji miejskiej mająca zastąpić tę przy ul. Paderewskiego. Pętla będzie na końcu ul. Choiny, którą przy okazji czeka przebudowa. Nie tylko ją
Roboty mogą potrwać nawet do sierpnia 2019 roku. To maksymalny termin wyznaczony przez miasto, a firmy, które będą gotowe wykonać prace szybciej, mogą liczyć na dodatkowe punkty przy ocenie ofert. Termin jest odległy, bo do zrobienia jest bardzo dużo.
• Nowa sieć trolejbusowa będzie przedłużeniem tej, która kończy się dzisiaj obok szpitala przy Chodźki. Trakcja ma być stąd poprowadzona ul. Chodźki, al. Smorawińskiego do ronda Kamińskiego, następnie przez ul. Szeligowskiego i Choiny do granicy Lublina, gdzie powstanie nowa pętla wyposażona w budynek z toaletami, parking (także rowerów) i samoobsługową stację naprawy rowerów.
Co będzie ze starą pętlą przy Paderewskiego (na zdjęciu?) – Nie ma jeszcze decyzji, ale będziemy zabiegać, aby choć w pewnym zakresie została utrzymana i mogła stanowić alternatywę krótszej trasy – informuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.
Na Czechów skierowane miałyby zostać dwie linie trolejbusowe kończące teraz trasę obok szpitala przy Chodźki. Mowa o linii 156 z Felina oraz 160 z os. Poręba. – Dodatkowo będzie analizowana opcja wydłużenia linii nr 154, przy czym nie ma jeszcze „twardych” decyzji w tym zakresie – zastrzega Fisz.
• Sieć i pętla są tylko częścią dużego zlecenia obejmującego też m.in. przebudowę dróg i skrzyżowań. Największa zmiana zajdzie na ul. Choiny, która między skrzyżowaniem z ul. Zelwerowicza a granicą miasta stanie się drogą dwujezdniową. Na granicy z gminą Niemce zaplanowano rondo. Powstać ma także skrzyżowanie typu „cygaro” łączące ul. Choiny, Pienińską i bezimienną drogę do Spółdzielni Mieszkaniowej „Czechów”. Od skrzyżowania do nowej pętli ma biec dwukierunkowa droga dojazdowa dla samochodów i rowerów.
• Nowa sygnalizacja świetlna powstanie na przejściu przez ul. Choiny na wysokości skrzyżowania z ul. Śliwińskiego. Szereg innych sygnalizacji czeka przebudowa, a przy okazji włączane będą one do centralnego Systemu Zarządzania Ruchem.
• Od nowa zbudowana zostanie ul. Chodźki, wymieniony będzie asfalt na odcinku al. Smorawińskiego, gdzie powstanie też pas do skrętu w prawo w ul. Chodźki. Rowerzyści dostaną wydzielone trasy, przez co na skrzyżowaniach trzeba będzie uwzględnić nie tylko przejścia dla pieszych, ale również przejazdy rowerowe.
• W ramach tej inwestycji zamontowane zostaną też nowe wiaty przystankowe z oświetleniem zasilanym przez panele słoneczne z akumulatorem zapewniającym zasilanie przez co najmniej 10 godzin po zapadnięciu zmroku. Pojawią się również wyświetlacze pokazujące czas pozostały do przyjazdu autobusu lub trolejbusu. Będą zamontowane na następujących przystankach: Skrzypcowa 02, Żywnego 02, Śliwińskiego 02, Młodej Polski 02, Żelazowej Woli 02, Chodźki - szpital 01, Chodźki - szpital 02.
• Przy okazji miasto wykonać ma nową sieć wodociągową i kanalizację sanitarną. – Z odgałęzieniami do 12 przyległych posesji – informuje Magdalena Bożko, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
Kiedy dowiemy się, ile to wszystko może kosztować? Termin składania i otwarcia ofert został wyznaczony na 23 sierpnia, ale jest mało prawdopodobne, by nie został on przesunięty, bo przy tak dużych przetargach wykonawcy zgłaszają zazwyczaj wiele szczegółowych pytań co do dokumentacji i na każde z nich trzeba odpowiedzieć na piśmie. Przy dużych zleceniach są wręcz setki takich pytań.