Przetarg na przebudowę ulic 3 Maja wraz ze skrzyżowaniami z ul. I Armii Wojska Polskiego, Radziwiłłowską, Cichą i Chmielną ogłosił wczoraj Urząd Miasta.
Co ma się zmienić?
• Na ul. 3 Maja dla jadących od Krakowskiego Przedmieścia wydzielony będzie pas do skrętu w lewo w I Armii Wojska Polskiego, jeden będzie służyć do jazdy na wprost. Za tym skrzyżowaniem również będą dwa pasy: jeden dla jadących prosto i drugi dla skręcających w prawo w Radziwiłłowską, który utworzony zostanie w miejscu dzisiejszego przystanku autobusowego. Sam przystanek będzie przeniesiony wyżej między skrzyżowania ul. 3 Maja z Krakowskim Przedmieściem i ul. I Armii Wojska Polskiego. Między Radziwiłłowską a Chmielną obowiązywać ma zakaz parkowania. Na tym odcinku powstanie też dodatkowe przejście dla pieszych z wysepką na środku jezdni. Będzie też wydzielony pas do skrętu w lewo w Chmielną.
• Dla jadących w kierunku Krakowskiego Przedmieścia będą również dwa pasy: jednym pojedziemy prosto lub skręcimy w Cichą, a drugim w lewo w Radziwiłłowską. Za tą ulicą jezdnia też będzie miała dwa pasy: ten przy osi jezdni będzie służyć do jazdy na wprost. Drugim będzie można zarówno jechać prosto, jak też skręcać w prawo w ul. I Armii Wojska Polskiego. Pomiędzy skrzyżowaniem z Cichą a wjazdem do budynku 3 Maja 43 wydzielone będą miejsca do parkowania. Samochody mają stać na chodniku równolegle do jezdni.
• Na Radziwiłłowskiej wydzielone będą osobne pasy do skrętu w kierunku Krakowskiego Przedmieścia i do jazdy w stronę al. Solidarności.
• Na całym skrzyżowaniu ma być zamontowana sygnalizacja świetlna regulująca ruch na ul. 3 Maja, Radziwiłłowskiej, Cichej i I Armii Wojska Polskiego. Projekt przewiduje, że nawierzchnia przebudowanych ulic wytrzymać ma 20 lat.