8 grudnia na stałe zamknięty zostanie największy w Lublinie wiadukt w ciągu ul. Grygowej nad torami kolejowymi. Sypiąca się konstrukcja będzie rozebrana.
Wymusi to zmianę tras kilku linii komunikacji miejskiej. Linia 909 przestanie jeździć, ale wszystkie jej kursy przejmie linia 159, która nie dojeżdża jednak do ul. Pancerniaków, ale kończy kursy na pętli „Mełgiewska WSEI”.
Linia 1 w stronę Felina pojedzie tą samą trasą, co w stronę Żeglarskiej. Czyli przez Gospodarczą, Hutniczą oraz al. Witosa. Linie 7 i 50 będą skręcać z ul. Rataja w ul. Grenadierów i w ten sposób dojadą do ronda z tyłu centrum handlowego Felicity. A linia 36 pojedzie w obie strony przez Gospodarczą i Hutniczą.
Możliwy ma być zjazd od ul. Grygowej (po stronie zajezdni MPK) do biegnącej poniżej ul. Rataja, ale z tej możliwości będą mogły korzystać tylko pojazdy o masie nie większej niż 3,5 t, natomiast w ul. Rataja będzie można skręcić tylko w lewo, w stronę centrum miasta.
Ul. Rataja zostanie zamknięta dla ruchu w rejonie wiaduktu. Jadący tą ulicą od strony Chemicznej, za skrzyżowaniem z ul. Grenadierów będą mogli przejechać jeszcze około 500 metrów. Tak zapewniony ma być dojazd do działających tu firm.
Stary wiadukt będzie zastąpiony nowymi konstrukcjami, które mają powstać do końca marca 2019 r., a wtedy ul. Grygowej stanie się drogą dwujezdniową. Będzie można nią przejechać zarówno od strony ul. Metalurgicznej al. Witosa, jak również w przeciwnym kierunku. Nad ulicą zostanie zawieszona trakcja trolejbusowa.
To nie koniec zmian. Budowę kolejnego odcinka sieci zamawia Zarząd Dróg i Mostów, który wczoraj ogłosił przetarg na montaż trakcji od przystanku końcowego „Mełgiewska WSEI” przez ul. Mełgiewską oraz Metalurgiczną do ul. Grygowej. Ten odcinek ma być gotowy najpóźniej w czerwcu 2019 r.