Łącznie 80 milionów złotych kosztować będzie remont 25 kilometrowego odcinka torów kolejowych między Łukowem a Dęblinem. W planie jest wymiana szyn, remont przystanków i przejazdów kolejowych. Prace ruszą jeszcze w tym roku.
Nowe tory pojawią się na całym 25 kilometrowym odcinku między stacjami Łuków Łapiguz a Dęblin. Dzięki temu, pociągi mają podróżować ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej poprawiona zostanie nawierzchnia toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie wyposażone zsotaną w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. PKP S.A. prace prowadzić będzie także na stacji Okrzeja. Tam spółka zajmie się oczyszczeniem tłucznia pod torem nr 1 oraz regulacją 4 rozjazdów.
Wygodniej wsiądą do pociągów mieszkańcy Borowiny i Hordzieżki. W tych miejscowościach zbudowane zostaną nowe perony, wyposażone w nowe wiaty tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie.
Wszystkie te prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO.
Dodatkowo, wart niemal 10 mln złotych remont mostu kolejowego nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie, spółka przeprowadzi z funduszy własnych. Wymienione zostaną mostownice jednego toru i wzmocniona będzie konstrukcja całego obiektu. W ubiegłym roku takie same prace spółka prowadziła na sąsiednim torze. Roboty będą trwały pół roku.
- Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzimy po jednym torze. Zmiany w ruchu są uwzględnione w rozkładzie jazdy, a szczegóły komunikacji dostępne w Portalu Pasażera – przekazała spółka PKP- Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.