Tylko 350 aut do końca roku sprowadzi do Polski Citroën. Spokojnie, chodzi o najnowszy model C2. Kto zatem ma ochotę na małe miejskie auto, to niech przeczyta nasz test i poważnie zastanowi się nad decyzją o kupnie C2, bo kto pierwszy, ten lepszy.
Mniejsze C3
Najnowszy Citroën może się naprawdę podobać. Masywny przód, mocno osadzone przednie reflektory o interesującym kształcie, charakterystyczna półokrągła sylwetka, nawiązująca stylistyka do słynnej blaszanki - taki melanż stylistyczny musi być dobry. Do tej mieszanki dodano jeszcze szczyptę sportowego charakteru. I auto gotowe.
C2 budzi sporo emocji, nawet na ulicy. W dobie powszechnej komercjalizacji niewiele aut dzisiaj jest w stanie zmusić ludzi do odwrócenia głowy za samochodem. Być może ferrari, lamborghini, a na pewno C2. Jadąc ulicami Warszawy lubelski C2 z Auto-Forum wzbudzał duże zainteresowanie. Stojąc w korkach warszawscy kierowcy wskazywali palcem na testowane auto i dość żywo dyskutowali o C2. I niech to wystarczy za komentarz.
Przemyślane wnętrze
Natomiast u góry eliptycznie umieszczono obrotomierz. Dzięki temu rozwiązaniu analogowa wskazówka wychyla się niemalże po całym półokręgu górnej części deski rozdzielczej (oczywiście zależy to od tego, jak mocno wciskamy pedał przyspiesznika). Bardzo ciekawy pomysł, słowa uznania dla konstruktorów za pomysłowość.
Zastanawiają się państwo jak z miejscem w środku. Nie najgorzej. Mimo że mamy do czynienia z niewielkim autem, to jednak z przodu jest sporo przestrzeni. Z tyłu jest nieco gorzej, jednak dzieci nie mogą narzekać.
Ułatwia życie
Sprytny w mieście
Wersja, którą testowaliśmy była wyposażona w silnik o pojemności 1,1 litra, dysponujący mocą 60 KM. Do miasta optymalnie, na trasie trochę brakuje, szczególnie gdy trzeba szybciej "zebrać się” podczas wyprzedzania. Gdy jednak C2 z tym silnikiem osiągnął prędkość podróżną, wówczas nie było problemów z jej utrzymaniem. Dla amatorów mocniejszych wrażeń ma oczywiście wersje znacznie silniejsze. W gamie znajdują się jeszcze dwa silniki benzynowe - 1,4 16V (75 KM), 1,6 16 V (110 km) - oraz jeden dieslowski 1,4 HDI (70 km).
Cene, cena, cena
C 2 w Pigułce
Moc w km 61 75 110 70
Średnie zużycie paliwa 5,9 6,1 6,3 4,1
V max 158 km/h 169 km/h 195 km/h 166 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w s. 14,4 12,2 10,9 13,3