Na lubelskiej i zamojskiej giełdzie samochodowej daewoo lanos jest bardzo częstym gościem. Koreańskie kompakty na dobre już wpisały się w regionalny rynek samochodów używanych.
Gama silnikowa to cztery jednostki napędowe, wyłącznie zasilane benzyną. W ofercie brak silnika Diesla.
Paletę silników otwiera motor o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM, nieco powyżej jest silnik o pojemności 1,5 litra (klasyczny SOHC, 8-zaworowy) o mocy 86 KM, następny jest model 1,5 16V o mocy 100 KM. Najmocniejszą seryjnie montowaną jednostką jest silnik 1,6 litra 16V o mocy 106 KM.
Niestety na rynku wtórnym lanos bardzo dużo traci na wartości. Jest to cena powszechności tego samochodu oraz pogłoski o wysokich kosztach eksploatacji, związanych z cenami części zamiennych oraz sporym zużyciem paliwa.
W kwestii cen części zamiennych, to nie ma co się obawiać, bowiem krajowi rzemieślnicy już dokładnie opanowali produkcję zamienników do tego samochodu. Natomiast sprawa nadmiernego zużycia paliwa, jest kwestią dyskusyjną, gdyż mamy sygnały o tym, że lanosy palą albo bardzo mało (np. model 1,4) lub zbyt dużo (np. model 1,6 16V).
Elementy, na które warto zwrócić uwagę przy kupnie używanego lanosa
1. Szybko korodujący układ wydechowy
2. Nadmierne zużycie tarcz hamulcowych kół przednich
Karoseria:
1. Wadliwe wklejenie przedniej szyby
2. Tendencja w nadwoziach hatchback do pękania tylnej szyby
Zespół napędowy:
1.W zasadzie bezawaryjny, należy sprawdzić wyłącznie zapotnienia silnika