Wprowadzenie do oferty silnika Diesla poszerzyło gamę modeli civic w roku 2002. W roku 2003 na rynki Europy wchodzi oszczędny civic IMA wyposażony w innowacyjny silnik benzynowo-elektryczny. Na rok 2004 wprowadzony został nowy silnik o pojemności 2.0 i mocy 160 KM skierowany do tych, którzy chcieliby poczuć emocje związane z prowadzeniem Type-R, lecz w wygodnym, 5-drzwiowym wnętrzu. W tym samym czasie, wszystkie modele 3 i 5D przeszły zmiany, mające na celu zwiększenie przyjemności ich prowadzenia.
Nowy flagowy model 5D z silnikiem 2.0 litra przeznaczony na rok modelowy 2004 przeszedł restyling. Silnik i-VTEC o mocy 160 KM jest podobny do silnika stosowanego w CR-V, ale został on specjalnie przystosowany do hondy civic 5D. Nadaje on dodatkową witalność i łagodność w prowadzeniu. Lampy przednie z 3-punktami świetlnymi, unikalne 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, VSA (Vehicle Stability Assist), przednie lampy przeciwmgielne, wlot powietrza wykonany z siatki, siedzenia pokryte częściowo skórą oraz białe, sportowe wskaźniki to tylko niektóre elementy dodające miękkości i komfortu.
Wszystkie modele 3 i 5D otrzymują nowy, przeprojektowany przód samochodu w celu uzyskania bardziej wyróżniającego się, sportowego charakteru. Szerszy zderzak z łagodnie poprowadzonymi liniami, które kończą się nad błotnikami, 2- lub 3-punktowe lampy przednie, w zależności od modelu, wlot powietrza wykonany z siatki w modelach 3-drzwiowych i wlot powietrza z poprzecznych belek w modelach 5- drzwiowych.
Bogatsze wersje modeli hondy civic mają również kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne, poprawiające widoczność podczas manewru skręcania. Progi boczne w kolorze nadwozia nadają zdecydowany wyraz linii bocznej pojazdu. (x)