

Już w 80 proc. rozebrany został stary most w ciągu ul. Żeglarskiej, który ma być zastąpiony nową konstrukcją. Ratusz podtrzymuje swoją dotychczasową deklarację, że nową przeprawą pojedziemy jeszcze w tym roku.

Ze starego mostu pozostały dwie podpory. Nie rozbierano ich celowo.
– Zostaną wykorzystane przy montażu konstrukcji stalowej – informuje Justyna Góźdź z lubelskiego Ratusza. Raportuje, że w gruncie osadzono już wszystkie z 53 betonowych pali mających stabilizować podłoże. Wkrótce przeprowadzone ma być próbne obciążenie pali, z których każdy ma 12 metrów długości, czyli tyle, co standardowy autobus komunikacji miejskiej.
Równocześnie, jak informuje Urząd Miasta, budowana jest kanalizacja burzowa w ul. Żeglarskiej. Ulica ma zostać przebudowana od nowego węzła komunikacji miejskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich. Zmieniony ma być też przebieg drogi rowerowej wzdłuż rzeki. Wszystko ma kosztować ponad 36,6 mln zł, wykonawcą prac jest będzińska spółka Primost Południe.
