Być może już w tym tygodniu zacznie się audyt finansowy w trzech jednostkach podległych burmistrzowi Kazimierza Dolnego: Urzędzie Miasta, Kazimierskim Ośrodku Kultury, Promocji i Turystyki oraz Miejskim Zakładzie Komunalnym.
– Podpisaliśmy już umowę z firmą zewnętrzną, która ma przeprowadzić audyt w ciągu trzech tygodni od dostarczenia niezbędnych dokumentów z kontrolowanych jednostek – mówi Artur Pomianowski, burmistrz Kazimierza Dolnego.
Audyt ma objąć lata 2016, 2017 i 2018 i będzie dotyczył spraw finansowych. – Chodzi o sprawdzenie, jak w tym czasie działały te jednostki pod względem finansowym, jak wyglądał przepływ gotówki, jak się rozliczały, na co wydawały pieniądze.
Czy były jakieś nieprawidłowości? – Nie chcę o niczym przesądzać. W ustaleniu tego pomoże firma, która będzie przeprowadzać audyt. Ja jednak wychodzę naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy chcą takiej kontroli. Dla mnie to także ważne, żeby zacząć działać w oparciu o jasną ocenę przeszłości, wyciągnięciu wniosków i skorygowaniu części rozwiązań – mówi Pomianowski. – Mieszkańcy zadawali pytania o przepływ i wydatkowanie środków zarabianych na sprzedaży biletów na naszych atrakcjach turystycznych czy na parkingu. Audyt pomoże w odpowiedzi na te pytanie i wypracowaniu mechanizmów pozwalających na bardziej efektywne dla gminy wykorzystanie tych środków.
Jak zapowiada burmistrz wyniki kontroli zostaną upublicznione: – Udostępnimy wyniki za wyjątkiem informacji o danych osobowych oraz tych które zabraniają nam przepisy. Zależy mi, by mieszkańcy mieli dostęp do wyników audytu.