Plantwear od stycznia do grudnia 2020 roku spółka wypracowała około 10,5 mln zł przychodów. Firma z Radzynia Podlaskiego produkuje m.in. drewniane zegarki.
– Przychody osiągnięte zarówno w IV kwartale, jak i w całym 2020 roku, są zadowalające, biorąc pod uwagę realia, w jakich przyszło prowadzić nam biznes. Nie ukrywam, że z początkiem roku liczyliśmy na więcej, ale sytuacja związana z pandemią zweryfikowała nasze plany. Pozytywnym aspektem minionego roku jest zmiana nawyków konsumenckich i globalny wzrost popularności e-commerce, który powinien mieć bezpośrednie przełożenie na nasze wyniki w nadchodzącym roku – komentuje wyniki finansowe Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Firma z Radzynia Podlaskiego powstała w 2013 roku w garażu. – Podpatrzyliśmy tego typu produkty wytwarzane przez amerykańską firmę i sprzedawane na amerykańskim rynku. Stwierdziliśmy, że takie rzeczy znalazłyby odbiorców także w Polsce i Europie. Początkowo korzystaliśmy z usług zewnętrznego producenta. Mieliśmy swój projekt, wybieraliśmy materiały i kolor soczewek w okularach, a tamta firma to wytwarzała. Niestety, były dosyć spore problemy z jakością tych produktów, nie byliśmy też tak elastyczni, jakbyśmy chcieli. Ostatecznie w ciągu kilku miesięcy podjęliśmy decyzję, by wszystko robić samemu – mówił nam w jednym z wywiadów Pyrzyk.
Sztandarowym produktem spółki są drewniane zegarki na rękę. Z biegiem czasu asortyment się powiększał. Do tego stopnia, że największy udział w przychodach Plantwear w minionym kwartale miała drewniana biżuteria, która wygenerowała niemal 1,6 mln zł.
Na drugim miejscu znalazły się drewniane zegarki, które przyniosły spółce ponad 1,3 mln przychodu.
Okazuje się też, że niezłym ruchem biznesowym było stworzenie platformy Giftbay. Zaczęła działać w kwietniu 2020 roku i w minionym kwartale wpływy z tytułu sprzedaży personalizowanych upominków wyniosły ponad 0,4 mln zł, czyli przeszło dwukrotnie więcej niż w pierwszych 6 miesiącach jego działalności łącznie.
– W związku z udaną premierą serwisu Giftbay, która miała miejsce w kwietniu, planujemy poszerzać naszą ofertę o nowe koncepty. Już niedługo wystartuje nasza nowa marka JustPlants - to eksperymentalna idea zakładająca sprzedaż roślin doniczkowych on-line, wszystko w designerskiej oprawie. Dodatkowo, aktualnie prowadzimy zaawansowane rozmowy ze znanymi markami dotyczące sprzedaży produktów Plantwear w ich kanałach – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear.
Już teraz Plantwear jest obecna nie tylko w Polsce, ale też na Ukrainie i w Rumunii. W tym roku firma planuje uruchomić serwisy skierowane do klientów z Niemiec oraz Austrii.