Od tamtej pory na całym świecie sprzedało się ponad 30 milionów gier z seksowną panią archeolog w roli głównej. Dwa lata temu Lara trafiła do Księgi rekordów Guinnessa jako najbardziej rozpoznawana ikona gier wideo na świecie w 2006 roku.
A to dopiero początek, bo Lara stała się też początkiem wielkiej kariery dla Angeliny Jolie, która w dwóch filmach zagrała Larę. Dziś trudno sobie wyobrazić branże gier bez tej postaci.
Dookoła świata
Kiedy jednak tworzono pierwszą grę, jej bohaterem miał być mężczyzna. Na szczęście twórcy doszli do wniosku, że:
a. wszystkim będzie się to mylić z Indianą Jonesem,
b. o kobietę gracze będą się bardziej troszczyć.
Potem wystarczyło znaleźć odpowiednia modelkę. To ostatnie powtarzano zresztą 12 razy. Teraz jest nią Alison Carroll, wedle której jest tworzona Lara, która pojawi się w grze "Tomb Raider Underworld”. To zresztą nie wszystkie obowiązki Alison. - Promując najnowszą część Tomb Raider Underworld podróżuję po całym świecie, odwiedziłam już m.in. Paryż, Moskwę i Londyn, a po wizycie w Polsce udaję się od razu do Australii, RPA i innych ciekawych miejsc na całym świecie - opowiadała modelka podczas niedawnej wizyty w Polsce.
Ciężka praca
- Lara Croft jest fenomenem - pokazuje, że w świecie gier komputerowych uznawanym potocznie jako męski, również jest miejsce dla kobiet i jak pokazuje przykład Lary Croft, jest to miejsce na samym szczycie. I wbrew temu, co może się wydawać wśród moich fanów, jest całe mnóstwo kobiet, wcale nie są o mnie zazdrosne, a wręcz starają się wzorować na postaci Lary Croft jako osobie inteligentnej, przebojowej, silnej, a jednocześnie bardzo kobiecej - cieszyła się Carroll.
Jest też druga strona medalu: ciężka praca, czyli wykonywanie wszystkich akrobacji, jakie robi komputerowa Lara.
Zagadki
"Tomb Raider: Underworld” w sklepach pojawi się już za kilkanaście dni. Tym razem pani archeolog wyląduje w południowym Meksyku, a jej celem będzie podziemne miasto Majów, Xibalba. A gracza czeka mnóstwo skakania, biegania, przesuwania dźwigni i - na co zwraca uwagę Adam Philips, producent gry - bardzo dużo zagadek do rozwiązania.