Wscho
Wizz Air jest najpoważniejszym kandydatem do obsługi tanich lotów ze Świdnika. Port Lotniczy Lublin ustala z przewoźnikiem sieć planowanych połączeń z Europą.
Dziś już wiadomo, że to właśnie Wizz Air jest najpoważniejszym kandydatem do obsługi tanich lotów ze Świdnika. W tej chwili rozmowy są na etapie uzgadniania sieci połączeń, które przewoźnik miałby uruchomić.
– Przygotowujemy listę najbardziej pożądanych kierunków, w oparciu o którą razem z Wizz Air stworzymy siatkę połączeń – mówi osoba związana z PLL.
Jakie porty na pewno znajdą się na liście? Pewne są połączenia z Wielką Brytanią, Niemcami i Włochami. – To będą duże lotniska, które umożliwią dalsze połączenia ze światem – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Dowiedzieliśmy się, że rozmowy dotyczą też m.in. Paryża, Dublina, Tel-Awiwu, Lwowa. Kierunki nie są przypadkowe, port bazuje na badaniach, które dla spółki przeprowadził instytut MilwardBrown SMG/KRC. Ankieterzy przepytali 400 mieszkańców woj. lubelskiego podróżujących w ostatnim roku samolotem.
Okazało się, że najwięcej osób latało do Londynu (14,8 proc.), potem był Nowy Jork (3,8 proc.), Rzym (3,5 proc.), Dublin (3,3, proc.). Ale na liście najczęściej wybieranych przez mieszkańców Lubelskiego połączeń jest też lotnisko w Tel-Awiwie, Mediolanie, Paryżu. Lubelscy biznesmeni dodatkowo latają do Frankfurtu, Barcelony i Monachium.
Wizz Air obsługuje z Polski wszystkie te kierunki. Na przykład z lotniska w Katowicach polecimy do Paryża, Rzymu, Barcelony, Oslo, ale też do Kijowa i Bourgas. Airbusami A320 należącymi do przewoźnika odlecimy też z lotniska w Gdańsku, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. W każdym z tych portów Wizz Air oferuje kilkanaście połączeń.
Jak duża będzie sieć połączeń ze Świdnika? Strony uzgodniły, że do czasu podpisania umowy nie będą zdradzać szczegółów. – Proszę o cierpliwość, wszystko będzie jasne już wiosną. Natomiast teraz, na etapie negocjacji, nie możemy niczego ujawniać – mówi Jankowski.
Spytaliśmy w centrali firmy w Budapeszcie o rozmowy z Portem Lotniczym Lublin. "Rzecznik prasowy Wizz Air ze względów biznesowych jest zmuszony odmówić odpowiedzi”.