

(Mikołaj Majda / Port Lotniczy Lublin)
Dobiega końca montaż fasad aluminiowych w budynku terminalu, którego wykonawcą jest Budimex.

Gotowe są już płyty peronowe, po których pasażerowie będą mogli wsiąść do szynobusu, który podjedzie pod same drzwi. Ostatnie prace wykończeniowe prowadzone są także w budynku lotniskowej straży pożarnej, budynku techniczno-garażowym oraz budynku technicznym terminalu. Na ukończeniu jest także pas startowy, którego wykonawcą jest Mota Engil.
– Gotowa jest już podbudowa na drodze startowej, drodze kołowania i płycie samolotu zagrożonego – dodaje Jankowski. – Rozpoczęto przygotowania do układania ostatnich warstw na pasie.
W bazie paliw, której wykonawcą jest konsorcjum Zakład Budowlano-Sprzętowy, wykonywana jest kanalizacja pod posadzkami. Stawiane są także ściany konstrukcyjne. Strabag wykonuje roboty ziemne na drogach pożarowych, technicznych i patrolowych.