

Na policję zgłosiła się kobieta, która straciła 1,2 tys. zł. Zaczęło się od maila.

62-letnia mieszkanka Tomaszowa Lubelskiego na policję przyszła w czwartek. Opowiedziała, jak została oszukana na 1,2 tys. zł. Spraw zaczęła się od wiadomości mailowej. Z jej treści wynikało, że kobieta powinna „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix.
– 62-latka weszła na fałszywą stronę, do której kierował link z wiadomości mailowej. Następnie wpisała swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający z karty – informuje policja.
Przestępcy, wykorzystując te informacje, dokonali dwukrotnej płatności na terenie Rumunii, na łączną kwotę ponad 1,2 tys. złotych.
– Apelujemy o zachowanie ostrożności! Oszuści próbują różnych sposobów na wyłudzenie danych. W przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją od której pochodzi wiadomość i zweryfikowanie prawdziwości otrzymanej informacji. To pozwoli uchronić nasze oszczędności przed oszustami – prosi i radzi policja.
