Moda na robienie zakupów w czwarty piątek listopada, który jest oficjalnym rozpoczęciem sezonu świątecznych zakupów, przywędrowała do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W akcję pn. „czarny piątek” z roku na rok coraz chętniej włączają się także polskie sklepy kuszące klientów specjalnymi ofertami, promocjami i zniżkami „do nawet 70 proc.”
W Chełmie „czarny piątek” dotyczy przede wszystkim sklepów sieciowych. Między innymi Lidl zapowiedział 80-procentowe obniżki cen na wybrane artykuły, w tym przede wszystkim narzędzia.
Do „czarnego piątku” przygotowały się także chełmskie Media Expert i sklep Media Euro AGD. – Z wyprzedzeniem zapowiedziano nam, że w piątek mamy się stawić do pracy we wzmocnionym składzie – mówi jedna ze sprzedawczyń. – Specjalne cenniki otrzymaliśmy dopiero dzisiaj. Zarówno dla nas, jak i klientów do ostatniej chwili było to niespodzianką.
Specjalnych promocji, wyprzedaży czy obniżek cen nie przewidują natomiast chińskie centra handlowe. – Nie włączaliśmy się dotąd do czarnopiątkowych akcji i tak jest także w tym roku – mówi kierowniczka jednego z nich.
W Białej Podlaskiej „czarny piątek” klienci zauważą wstępując na zakupy do centrum handlowego Rywal. Tutaj niemal każdy sklep przygotował rabaty, nawet do 50 proc. Na taką obniżkę cen możemy liczyć w Wólczance, Vistuli, Bytomiu czy sklepie dla dzieci „5.10.15”.
20-procentowe rabaty zapowiada sklep „Quiosque”, „CCC” czy „Briju”. O połowę mniej możemy też tego dnia zapłacić w drogerii „Natura”. A w „Big Starze” o 50 proc. mniej zapłacimy za drugą rzecz. Poza tym każdy, kto tego dnia zrobi zakupy powyżej 100 zł, powinien zachować paragon i udać się po prezent do hostessy. Można będzie dostać plecak, pendrive, saszetkę lub skrobaczkę.