

Znamy już nazwy start-upów, które w listopadzie i w styczniu polecą do Nevady, aby wziąć udział w II etapie polsko – amerykańskiego programu akceleracji „NLAB Nevada – Lubelskie Acceleration Bridge".

Zwycięska dziesiątka lubelskiego etapu programu to: CMS4Media, Pro-Project, Wit-Composites, InPhoTech, ClinicHunter, Plantalux, NexBio, Spino, MintCloud i Akanza. Firmy te reprezentują branżę medyczną, IT, innowacyjne technologie w rolnictwie oraz zaawansowaną produkcję.
W skład Komisji Oceniającej start-upy wchodzili głównie przedstawiciele amerykańskich partnerów Programu. Ich ocena była kluczowa, gdyż start-upy chcąc wprowadzić swoje produkty i rozwiązania na tamtejszy rynek muszą odpowiadać na jego potrzeby.
W ramach wsparcia Województwo Lubelskie pokrywa zwycięzcom konkursu koszty przelotów, zakwaterowania oraz powierzchni co-workingowej. W trakcie dwutygodniowego pobytu w Nevadzie zwycięskie start-upy odbędą liczne spotkania biznesowe, otrzymają niezbędne doradztwo od amerykańskich mentorów, a także wezmą udział w wizytach studyjnych organizowanych przez Biuro Gubernatora Nevady ds. Rozwoju Gospodarczego.
Dlaczego Nevada? M.in. dzięki wprowadzeniu szeregu reform dla biznesu, braku stanowego podatku od osób prawnych i fizycznych, czy wsparciu administracji stanowej. Nevada to jednak przede wszystkim ludzie, którzy aktywnie włączają się w budowę relacji Nevady z Województwem Lubelskim. Wejście z produktami na tamtejszy rynek jest wyjątkową szansą na rozwój lubelskich start-upów z Stanach Zjednoczonych, a także dalszą ekspansję na inne rynki świata.

Projekt finansowany ze środków RPO Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu "Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II