Kiedy prowadzimy własny lokal gastronomiczny, powinniśmy przede wszystkim sprawnie nim zarządzać. To wymaga m.in. wdrożenia nowoczesnych i praktycznych rozwiązań technologicznych. Po jakie oprogramowanie sięgnąć? Na jakie jego funkcje należy zwrócić uwagę? O tym w artykule.
Spis treści:
- Czym jest system POS dla restauracji?
- Dlaczego warto wdrożyć POS w lokalu gastronomicznym?
- Program POS dla restauracji – o czym warto pamiętać?
Czym jest system POS dla restauracji?
System POS dla gastronomii od Restaumatic pozwala usprawnić (i ułatwić) procesy, związane z zarządzaniem lokalem gastronomicznym. To oprogramowanie, które – na podstawie różnych, zgromadzonych danych – umożliwia sprawne kierowanie pracą restauracji na wielu płaszczyznach.
O jakich danych mowa? Dzięki temu programowi możemy kompleksowo obsługiwać zamówienia, pochodzące z wielu kanałów sprzedaży, przyjmować i realizować płatności od klientów (rozliczających się kartą lub gotówką), czy też dokonywać analizy sprzedaży dań. W ten sposób mamy szansę na poprawę jakości obsługi gości i zminimalizowanie straty produktów żywnościowych.
Niewątpliwą zaletą tego systemu jest pełna integralność oraz wszechstronność jego rozwiązań. Program łączy różne informacje, pochodzące np. z komputerów, tabletów czy drukarek fiskalnych. To ogromne ułatwienie dla pracowników restauracji w ich codziennej pracy. Najważniejsze dane, potrzebne do kompleksowej obsługi gości i działania lokalu, znajdują się po prostu w jednym miejscu.
Dlaczego warto wdrożyć POS w lokalu gastronomicznym?
Zakup i wdrożenie systemu POS dla gastronomii od Restaumatic przynosi wiele korzyści dla restauratorów. Najistotniejsze zalety to m.in.:
- szybka i prosta obsługa zamówień z mniejszym ryzykiem popełnienia błędów,
- możliwość generowania i analizy raportów sprzedażowych,
- pełna kontrola zasobów restauracji i budżetu,
- sprawne realizowanie transakcji płatniczych.
Program pozwala na wydajną oraz bezbłędną obsługę klientów, co z pewnością przyczyni się do ich zadowolenia i wpłynie na chęć ponownych zamówień.
RePOS od Restaumatic oferuje możliwość skorzystania ze stolika samoobsługowego (w formie usługi QR Waiter). Dzięki temu wygodnemu rozwiązaniu klienci mogą złożyć zamówienie bez konieczności czekania na kelnera.
Program ten pozwala też na analizę potrzeb zakupowych oraz kontrolę np. pracy kierowców, dostarczających zamówienia do klientów.
Oprogramowanie umożliwia również szybki dostęp do zamówień dzięki systemowi ekranów kuchennych (KDS). Kucharze mogą zapoznać się z zamówieniami od razu po ich złożeniu przez gości. Takie rozwiązanie ułatwia komunikację na linii kuchnia-obsługa restauracji, co znacznie poprawia obsługę gości i jej jakość.
Pamiętajmy, że dzięki temu programowi możemy nie tylko sprawnie zarządzać restauracją, ale też ją rozwijać. Wszystko m.in. za sprawą danych z raportów sprzedaży. Wskazują one obszary, wymagające ulepszeń – warto wiedzieć, jakie pozycje w menu cieszą się popularnością wśród gości i w jakich okresach lokal obsługuje największą liczbę zamówień. Taka wiedza pozwoli na podjęcie pewnych działań strategicznych, szytych na miarę potrzeb i oczekiwań klientów. A to przecież goście są dla restauracji najważniejsi.
Program POS dla restauracji – o czym warto pamiętać?
Przed wykupieniem oprogramowania do zarządzania restauracją warto wziąć pod uwagę kilka ważnych punktów. Przede wszystkim musimy być pewni, że pochodzi ono od zaufanego dostawcy. Liczy się też możliwość skorzystania z fachowego wsparcia przy jego wdrożeniu do lokalu. W tych obszarach możemy liczyć na pomoc specjalistów Restaumatic, którzy pomogą nauczyć się pełnej obsługi programu. Musimy też wiedzieć, w jakim zakresie funkcjonalności POS-u przydadzą się w naszej restauracji.
Jeśli myślimy o rozwinięciu naszego biznesu gastronomicznego lub chcemy poprawić działanie lokalu, koniecznie powinniśmy wziąć pod uwagę możliwość wdrożenia oprogramowania RePOS od Restaumatic. To sprawdzone rozwiązanie, które znalazło uznanie wielu restauratorów na terenie Polski.