Bialska firma rusza z budową dojazdów do powstającego wiaduktu. Od czwartku zaczną obowiązywać zmiany w ruchu w rejonie ulicy Witoroskiej, zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Wiadukt kolejowy nad ulicą Lubelską to inwestycja PKP PLK. Natomiast budowę dróg dojazdowych finansuje samorząd. Powstaną one w ciągu ulic Lubelskiej i Witoroskiej. Przetarg jeszcze w kwietniu 2019 roku wygrała bialska firma, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych.
– Od 4 marca wprowadzone zostaną zmiany w stałej organizacji ruchu – zaznacza Gabriela Kuc-Stefaniuk, rzecznik magistratu. Zamknięty będzie odcinek chodnika przy ulicy Witoroskiej, od skrzyżowania z ulicą Gromadzką do przejazdu kolejowo-drogowego, a także odcinek między tzw. drogą tymczasową. – Ponadto, wystąpią utrudnienia w ruchu na ulicy Witoroskiej związane z ograniczeniem prędkości i czasowym zwężeniem pasów jezdni – dodaje rzeczniczka.
Urzędnicy nie podają daty zakończenia tych robót. Koszt budowy ok. 400-metrowych dojazdów to ponad 5,4 mln zł.
Powstający wiadukt wpisuje się w ogromną inwestycję przebudowy linii kolejowej E-20 przez Białą Podlaskę i Terespol za pół miliarda złotych. Ale terminy się przedłużają, co kolejowa spółka tłumaczy m.in. m.in. zwiększeniem zakresu inwestycji.
– Wpływają na to trudne warunki gruntowe występujące przy przejściu podziemnym na stacji Biała Podlaska. Wykonawca trafił na szereg niezidentyfikowanych kolizji z infrastrukturą podziemną – tłumaczył nam pod koniec ubiegłego roku Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Jeśli chodzi o wiadukt, to gotowa już jest jego konstrukcja, po której kursują pociągi. – Kontynuowana jest budowa murów oporowych, które dodatkowo zabezpieczą wiadukt – zaznacza przedstawiciel PKP PLK. Tunel ma ponad 4 metry wysokości i 9 metrów szerokości. Jego długość to 156 metrów. A pod torami będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości pasa ruchu 3,5 metra w każdą stronę. Według zapowiedzi, prace w Białej Podlaskiej mają zakończyć się w ostatnim kwartale tego roku.