Kolej buduje dodatkowe tory na stacjach w Małaszewiczach i Białej Podlaskiej. Mają zwiększyć możliwości transportu ładunków na międzynarodowej trasie wschód–zachód.
W Małaszewiczach (powiat bialski) trzy nowe tory już powstały. – Inwestycja zwiększyła dostępność i przepustowość stacji oraz konkurencyjność kolei w transporcie ładunków– przekonuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, które odpowiadają za to zadanie.
Z kolei, stacja w Białej Podlaskiej ma być rozbudowana o 10 torów. – To zwiększy ruch pociągów i przyniesie lepsze możliwości wymiany handlowej – podkreśla Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Docelowo, bialska stacja będzie mogła obsłużyć więcej składów towarowych o długości 750 metrów. Wszystko ma być gotowe do końca przyszłego roku.
Prace wpisują się w rozpoczętą w 2018 roku gigainwestycję przebudowy linii kolejowej E–20 przez Białą Podlaską i Terespol. – Obecnie, trwa jeszcze budowa przejścia pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo– zaznacza Znajewska-Pawluk.
Wejście do tunelu znajdzie się przy ulicy Sidorskiej. Do tej pory, kolejowa spółka wybudowała m.in. nowy peron na stacji przy dworcu w Białej Podlaskiej oraz przejście podziemne w tym miejscu.
To wszystko za ponad 754 mln zł, a część środków pochodzi z Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że w planach jest wielka rozbudowa portu przeładunkowego w Małaszewiczach, który jest kluczowy na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Wyceniona na 4 mld zł inwestycja jeszcze nie ruszyła. Na razie, do końca tego roku wyłoniony ma być główny wykonawca.