"Wskocz po przygodę i "Zainwestuj w Międzyrzecu Podlaskim to nowe spoty promocyjne miasta. Są dostępne w języku polskim, rosyjskim, ukraińskim, litewskim oraz angielskim.
- Kampania promocyjna tego projektu ruszy pełną parą jeszcze w tym tygodniu - mówi Arkadiusz Szyszko koordynator projektu z Wydziału Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta.
Na razie, produkcje filmowe można zobaczyć na miejskim kanale YouTube. Spoty to jednak nie wszystko. Wydane będą specjalne foldery informacyjne i inwestycyjne w pięciu językach. - Przygotowana będzie też aplikacja mobilna na smart fony. To będzie platforma informacyjna dla mieszkańców i turystów odwiedzających miasto -dodaje Szyszko.
Jednak, główny cel tego projektu to Międzyrzeckie Igrzyska Młodzieżowe. Ma to być "markowy produkt turystyczny” miasta. Spot "Wskocz po przygodę” ma wypromować właśnie ideę igrzysk, które będą łączyć sport, naukę i sztukę. - Chcemy to zrealizować również w oparciu o wydarzenia, które już się w mieście odbywają. Zaprosimy do udziału młodzież z zagranicy - zapowiada koordynator projektu.
Chodzi m.in. o kilkudniową imprezę sportowo-kulturalną. Ale wariantów jest kilka. Miasto bierze też pod uwagę, by do igrzysk włączyć np. pokazy taneczne, koncerty, obozy naukowe, pokazy rekonstrukcji średniowiecznej, rejsy żaglówką czy występy miejscowej grupy teatralnej. Wszystko ma być wypromowane pod jednym szyldem - Międzyrzeckich Igrzysk Młodzieżowych.
Drugi spot "Zainwestuj w Międzyrzecu Podlaskim” to głównie promocja kilkudziesięciu hektarów terenów inwestycyjnych mieście. - Spoty są na tyle uniwersalne, że będziemy je wykorzystywać do promocji miasta przy różnych okazjach - mówi urzędnik.
"Młodzieżowy produkt turystyczny kluczem do rozwoju marki Międzyrzec Podlaski” to projekt, na który miast pozyskało blisko 476 tys. zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.