Osiem ofert wpłynęło w przetargu na budowę pierwszego odcinka autostrady A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. Najtańsze z nich są znacznie poniżej kosztorysu drogowców.
63–kilometrową trasę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła na cztery odcinki. Pierwszy przetarg rozpisano na 19–kilometrowy fragment z Siedlec do gminy Zbuczyn.
– Najniższą ofertę na kwotę 699 894 878,60 zł złożyła firma Strabag – mówi Szymon Piechowiak rzecznik GDDKiA.
Trochę droższa jest Polaqua (702,1 mln zł), a najwięcej oczekuje Budimex (814,6 mln zł). To jednak i tak mniej, niż inwestor przeznaczył na tę inwestycję – 910,5 mln zł.
Najpierw jednak oferty oceni specjalna komisja. – Będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancji (30 proc.), terminu (10 proc.) oraz ceny (60 proc.). Każdy z wykonawców w ofercie zaproponował skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz wydłużenie gwarancji z 5 do 10 lat na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem – zaznacza rzecznik.
Jeśli nie będzie odwołań, drogowy podpiszą umowę z wykonawcą w kwietniu. Firma do grudnia przyszłego roku będzie mieć czas na zakończenie prac projektowych i wystąpienie o pozwolenie na budowę. Prace mają potrwać do przełomu roku 2024/25.
Odcinek jest pierwszym z czterech toczących się postępowań przetargowych na przedłużenie autostrady A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Bardziej zaawansowane w realizacji są odcinki pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami.
Natomiast, jeszcze w tym roku GDDKiA chce ogłosić przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót na ostatnim odcinku autostrady z Białej Podlaskiej do granicy państwa.