Jesienią z Lublina znikną sklepy Aldik. Zastąpią je Stokrotki. Pracownicy sieci czekają na zmiany z niepokojem.
Litewska spółka Maxima Grupe w 2012 r. kupiła sklepy należące do sieci Aldik. W tym roku przejęła także 437 supermarketów i marketów działających pod szyldem Stokrotka. Kolejnym krokiem jest integracja obu sieci, który zakończyć ma się jesienią. W wyniku fuzji sieć handlowa Aldik zostanie włączona do Stokrotki. Dla klientów oznacza to, przede wszystkim to, że „Aldiki” zmienią barwy i będą działały pod szyldem „Stokrotka”.
– Fuzja tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Maxima Grupė oraz wdrożyć dalsze plany ekspansji na tym rynku. Połączenie doświadczenia oraz wiedzy obu firm umożliwi uzyskanie efektu synergii i wykorzystanie ekonomii skali. Połączenie odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów – mówi Dalius Misiūnas, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Maxima Grupė.
Na zmiany z niepokojem czekają pracownicy Aldika, którzy weszli w spór zbiorowy z pracodawcą. Żądają 500 zł. podwyżek oraz zwiększenia do 60 zł. miesięcznego dodatku na pranie i konserwację odzieży robocze. Z rozmów z kolegami z innych sklepów wiedzą, że pracownicy Stokrotek zarabiają lepiej. To jednak wiadomości nieoficjalne.
– Wystąpiliśmy z oficjalnym pismem do Stokrotki prosząc o informacje o wysokości ich zarobków – przyznaje Alicja Symbor, przewodnicząca zakładowej „Solidarności”. – Na odpowiedź czekamy. Mamy nadzieję, że otrzymamy ją przed poniedziałkowym spotkaniem z zarządem Aldika, na którym rozmawiać mamy o naszych postulatach.
Sieć Aldik rozpoczęła swoją działalność w 1991 roku i w ciągu pierwszych sześciu lat działalności otworzyła sześć placówek handlowych na terenie Lublina. W 1997 r. podjęto decyzję o ekspansji na inne miasta województwa lubelskiego, otwarto także sklepy w Rzeszowie i Stalowej Woli.