

Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) jest już u wojewody. Jego pozytywne rozpatrzenie pozwoli zbliżyć się do rozpoczęcia prac budowlanych odcinka drogi S17 Zamość Wschód - Zamość Południe.

Umowa z wykonawcą tej inwestycji została podpisana w październiku 2022 roku. Liczący 12,5 kilometra odcinek biegnący na południe od Zamościa ma budować firma Budimex, która w przetargu zobowiązała się wykonać to zadanie w ciągu 36 miesięcy za ok. 440,6 mln zł.
– Wydana przez wojewodę decyzja określi granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwi rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości – podaje w komunikacie lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Postępowanie administracyjne ma prowadzić wojewoda i to powołany przez niego rzeczoznawca oszacuje wartość nieruchomości, zaś GDDKiA na tej podstawie wypłaci odszkodowania. Dopiero po tym drogowcy przystąpią do prac przy właściwej budowie. Plan jest taki, by nastąpiło to w pierwszej połowie przyszłego roku.
Przypomnijmy, że południowa obwodnica Zamościa ma rozpoczynać się węzłem Zamość Wschód wybudowanym na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach Jarosławca. Dalej trasa ma biec na wschód od obecnej krajowej 17, omijać Barchaczów i Łabunie, a zakończyć węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Tyszowiec.
– Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Planowane są m in. dwa węzły drogowe, most oraz dziewięć wiaduktów – podaje w komunikacie GDDKiA.
