Najpóźniej w ostatnim kwartale tego roku w centrum miasta powstanie Punkt Obsługi Mieszkańca. Chełmianie będą w nim mogli załatwiać wszelkie sprawy związane z usługami świadczonymi przez miejskie spółki: od zapłaty za wodę po opłatę czynszu.
- Listę spółek i katalog spraw, które będzie można załatwić w nowym biurze, jeszcze uzgadniamy - mówi Marcin Grel, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą.
Ale już wiadomo, że w POMie będzie można m.in. dokonywać opłat za czynsz, wodę, czy ścieki. Urzędnicy podpowiedzą także, jakie dokumenty są wymagane w przypadku zamiaru podłączenia się do miejskiej sieci wodociągowej czy kanalizacyjnej. Po wypełnieniu dokumenty będzie można zostawić w punkcie.
Agata Fisz, prezydent miasta ma nadzieję, że pomysł związany z powołaniem biura spodoba się mieszkańcom.
- Chcemy im pomóc również poprzez ulokowanie biura w centrum miasta - mówi prezydent.
- Wielu mieszkańców często bywa w centrum i sprawy związane z usługami miejskich spółek mogliby załatwiać przy okazji - dodaje Grel. - Zależy nam także, aby przy wybranym lokalu znajdywały się też dostępne miejsca parkingowe.
Ostateczna decyzja o lokalizacjo Punktu Obsługi Mieszkańców zapadnie zapewne w najbliższych tygodniach. Zgodnie z założeniami projektu, pierwszych interesantów punkt powinien przyjąć w czwartym kwartale tego roku.