Drogowcy pokazali, jak ma wyglądać droga ekspresowa od Piask do Dorohuska. To oznacza, że każdy kto ma zastrzeżenia do przebiegu trasy i wypracowanych rozwiązań, może zgłosić swoje uwagi.
Chodzi o dwujezdniową drogę ekspresową numer 12, która połączy Piaski z Dorohuskiem. W ramach inwestycji mają zostać przebudowane także drogi poprzeczne i zostaną wybudowane drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji.
– Przebudowana również zostanie istniejąca infrastruktura techniczna, niezwiązana z drogą (m.in. linie elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, sieć sanitarna, czy kanalizacja) – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
– Nowa droga ekspresowa sprawi, że podróżowanie między Piaskami a Dorohuskiem będzie bezpieczniejsze. Znacznie poprawi się też przepustowość ruchu tranzytowego. Po zrealizowaniu inwestycji, kierowcy dojadą drogą ekspresową od granicy w Dorohusku z Ukrainą do Warszawy, omijając Chełm i Lublin. Trasa połączy się także z budowaną drogą S19 Lublin-Rzeszów – dodaje GDDKiA.
Drogowcy właśnie przedstawili koncepcje ekspresówki, która jest podzielona na trzy odcinki.
- Piaski Wschód - węzeł Dorohucza (ok. 13 km)
- Węzeł Dorohucza - węzeł Chełm Zachód (ok. 21 km)
- Węzeł Chełm Wschód - Dorohusk (ok. 23 km)
Pierwszy odcinek (ok. 13 km) połączy koniec istniejącej S12/S17 na węźle Piaski Wschód z węzłem Dorohucza. Trasa przebiegać będzie przez tereny gmin Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim.
Drugi odcinek, który będzie miał około 21 km długości, powstanie na terenie gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim.
– Droga na tych dwóch odcinkach poprowadzona będzie w całości po nowym śladzie i ominie tereny zurbanizowane – informują drogowcy.
Trzeci z odcinków w powiecie chełmskim (w gminach: Chełm, Kamień i Dorohusk) połączy on koniec planowanej obwodnicy Chełma (węzeł Chełm Wschód) z przejściem granicznym w Dorohusku. – Trasa prawie w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane oraz tereny cenne przyrodniczo – zaznaczono w komunikacie.
Teraz osoby mające zastrzeżenia i uwagi do inwestycji mogą je zgłaszać. Chodzi rozwiązania usprawniające obsługę ruchu lokalnego. Formularze z wnioskami należy przesyłać na adres sekretariat_lubin@gddkia.gov.pl lub pocztą tradycyjną (ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin) do 29 stycznia. Uwagi można też składać w urzędach gmin.