30 mln zł chcą dostać władze Lublina na przedłużenie ul. Kłopotowskiego (dalszy ciąg ul. Węglarza) oraz przebudowę ul. Wallenroda. Ratusz złożył już wniosek o dotację z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jeżeli ją dostanie, odpadnie mu połowa kosztów.
Nowy odcinek ul. Kłopotowskiego zacznie się w miejscu, w którym jest dziś przystanek końcowy linii autobusowych nr 11 i 31. Droga będzie mieć długość 1,3 km i zakończy się skrzyżowaniem z ul. Trześniowską. Odcinek od Walecznych do Koryznowej ma być dwujezdniowy, dalej droga będzie jednojezdniowa.
Na skrzyżowaniu z ul. Walecznych i Strzembosza przewidziano sygnalizację świetlną. Powstać mają również przystanki komunikacji miejskiej: przy skrzyżowaniu z ul. Walecznych, dwa w Narcyzowej, dwa koło ul. Koryznowej i jeden w pobliżu tuż obok skrzyżowania z Narcyzową, dwa koło ul. Koryznowej i jeden na Trześniowskiej w kierunku torów. Niemal na całej długości wzdłuż jezdni poprowadzona ma być droga rowerowa, projekt przewiduje też obustronne chodniki.
Przebudowa ul. Wallenroda przewiduje m.in. budowę miejsc parkingowych, przebudowę chodników i zjazdów w rejonie skrzyżowań z ul. Wajdeloty i Grażyny. Częścią tej inwestycji ma być też przebudowa skrzyżowania z ul. Zana i Juranda, jej projekt nie przewiduje wykonania w tym miejscu sygnalizacji świetlnej.
– Te dwie inwestycje są w pełni przygotowane do realizacji. Posiadamy dokumentację projektową i decyzje uprawniające do rozpoczęcia robót budowlanych – twierdzi prezydent Krzysztof Żuk. Brakuje „tylko” pieniędzy, ale Ratusz ma nadzieję, że budowę wesprze rząd i właśnie poprosił o takie wsparcie.
– Wniosek o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadania miejskie zakłada sfinansowanie inwestycji na poziomie 50 proc., w kwocie 30 mln zł – informuje Joanna Stryczewska z biura prasowego Ratusza. – Pozytywna decyzja o rządowym dofinansowaniu pozwoli na rozpoczęcie poszukiwań wykonawcy.
Dodajmy, że Ratusz nie pierwszy raz stara się o pieniądze na budowę ul. Kłopotowskiego. O dotację do tej inwestycji już dwukrotnie wnioskował do rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, ale bezskutecznie. Władze miasta mają nadzieję tym razem przekonać decydentów, że przedłużenie tej ulicy jest ważną inwestycją.
– Obsłuży ruch drogowy w północno-wschodnim rejonie miasta i zapewni dostęp do miejskiego transportu publicznego – argumentuje Stryczewska. – Nowa trasa wraz z istniejącym fragmentem ul. Węglarza połączy się z al. Spółdzielczości Pracy i dalej z obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku. Z kolei prowadząc na zachód w stronę Trześniowskiej, wpłynie na poprawę dostępności stacji kolejowej PKP Lublin-Ponikwoda.