

Będzie można łatwiej dojechać do portu przeładunkowego w Małaszewiczach. Powstanie nowa trasa dojazdowa z krajowej „dwójki”. Przebudowy doczekają się również drogi wewnętrzne.

Już w 2022 roku powiat bialski dostał na tę inwestycję rekordową dotację (94 mln zł) z rządowego programu Polski Ład. Do ogłoszonego w ubiegłym roku przetargu stanęły 4 firmy, m.in. poważny gracz Strabag, ale to konsorcjum miejscowych fachowców Tre–Dromu i Budomexu z Białej Podlaskiej zajmie się tym zadaniem, czyli zarówno projektem, jak i samą budową.
Powstanie nowa trasa łącząca krajową „dwójką” z portem w Małaszewiczach i linią kolejową. – Droga docelowo ma przebiegać od projektowanego wiaduktu w Wólce Dobryńskiej do ul. Kodeńskiej przed Granicznym Punktem Odpraw Fitosanitarnych w Kobylanach–precyzują urzędnicy ze starostwa powiatowego. Tam planowany jest również wiadukt nad torami. Zdaniem samorządu, droga ułatwi obsługę terminali przeładunkowych w porcie Małaszewicze. W sumie, na terenie gminy Terespol powstaną ponad 4 kilometry tej trasy, a w gminie Zalesie blisko 3 kilometry. W projekcie znajdą się też nowe parkingi. W porcie już działają 4 terminale: Agrostop, Adampol, PKP Cargo i Europort. W kolejne są w budowie, m.in. firmy INBAP. Inne też są w planach.
Konsorcjum ma 3 lata na inwestycję, którą oszacowano na blisko 97 mln zł.
