Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Świdniku przystąpił do długoterminowego projektu Erasmus „VR-SEN”. Na nauczycieli czekają szkolenia, a na uczniów nowe metody nauki.
Podjęcie realizacji międzynarodowego projektu Erasmus „Enhancing Motor Skills in Children with Special Needs Through Virtual Reality Exercises: VR-SEN” ma na celu opracowanie interaktywnego programu nauczania z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (VR). Nauczyciele SOSW wykorzystają go do edukacji uczniów.
Dzięki niemu nauczyciele i terapeuci będą mogli wziąć udział w szkoleniach za granicą, na których zdobędą nowe umiejętności w stwożeniu angażującego programu nauczania przy wykorzystywaniu nowoczesnych technologii.
- Koordynator projektu dopasowuje szkolenia do potrzeb nauczycieli, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie nauczania motorycznego dzieci lub chcą podnieść swój poziom języka obcego - mówi Joanna Drzewińska z SOSW w Świdniku.
To nie pierwszy międzynarodowy projekt realizowany w SOSW w Świdniku. Obecnie placówka jest w połowie realizacji projektu „Avatar SEN”, którego celem jest stworzenie wirtualnych awatarów i wykorzystanie ich do indywidualnego nauczania uczniów.
Koordynatorem obu projektów jest Marta Kubiak. Projekt VR-SEN potrwa do marca 2026 roku i będzie współrealizowany z partnerami z Turcji, Grecji, Włoch i Hiszpanii. Inicjatywa jest sfinansowana ze środków Unii Europejskiej.