Ponad dwa tysiące gimnazjalistów z Lubelszczyzny wzięło udział w programie edukacyjnym „Lubella inspiruje i edukuje” na temat roli produktów zbożowych w prawidłowej diecie. W trakcie kulinarnej przygody stworzyli wiele fantastycznych przepisów.
W akcję włączyło się blisko 40 szkół z regionu. Uczniowie zgłębiali składniki prawidłowego układania menu, które dostarczy organizmowi nie tylko energii, ale również niezbędnych składników mineralnych. Brali też udział w grze szkolnej polegającej na rozszyfrowywaniu nazw stosowanych przez profesjonalnych szefów kuchni oraz komponowali smaczny posiłek i wspólnie gotowali.
– Uczniowie byli bardzo zainteresowani grą, podczas której w atrakcyjny sposób przyswajali sobie ważne wiadomości o odżywianiu. Dużo radości sprawiło im również wspólne gotowanie oraz indywidualne eksperymenty kulinarne w domu – mówi nauczyciel prowadzący akcję w Publicznym Gimnazjum w Rykach.
– Naszym uczniom najbardziej przypadło do gustu wspólne gotowanie i komponowanie własnego zestawu posiłków w ciągu dnia – dodaje nauczycielka z Zespołu Szkół Publicznych im. Żołnierzy Września 1939 r. w Majdanie Górnym.
W trakcie wspólnego gotowania uczniowie wykazywali ogromną kreatywność w nazywaniu wymyślanych potraw. Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Lublinie przygotowało kukle owsiane, Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II - cannelloni z farszem mięsnym i suszonymi pomidorami, a pyszotki muffinkowe zaserwowali uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 2 im. Zamoyskich we Włodawie.
– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pracy jaką wykonali gimnazjaliści – ocenia Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej firmy Lubella. – Bardzo cieszy nas nie tylko fakt, że uczniowie tak chętnie doskonalą swoje kulinarne umiejętności, ale też coraz częściej zwracają uwagę na to, co znajduje się na ich talerzu. To fantastyczne, że nauczyciele starają się wprowadzać do szkół elementy edukacji związane ze zdrowym odżywianiem. Przeprowadzanie podobnych zajęć w aktywnej formie jest najlepszą metodą na utrwalenie wiedzy.