Fani turowych strategii w stylu Heroes of Might & Magic długo czekali na tę wiadomość. Premiera Disciples III wielokrotnie była przekładana, ale wreszcie wszystko jest jasne.
Bo druga Disciples II przez wielu graczy była stawiana na równi ze słynną Heroes of Might & Magic III. Niektórzy cenili ja sobie nawet wyżej za mroczny klimat. Czy z Odrodzeniem będzie podobnie?
Grę zrobiono wedle klasycznego schematu: kraina magii i smoków, zamki i bohaterowie, którymi kierujemy, lochy, skarby, magiczne artefakty… i wszystko w turach.
Disciples III: Odrodzenie to trzy rozbudowane kampanie (każda składa się z 19 misji). Gracz otrzymuje do dyspozycji ponad 170 jednostek i bohaterów z pięciu ras.
W sumie najwięcej zmian w grze dotyczy jednak nie mechanizmów rozgrywki, a oprawy graficznej. Ta może się podobać. Odpowiednio mroczna i nie pozbawiona klimatu, a przy okazji niebrzydka.