Do premiery tej niezwykle oczekiwanej gry – zwłaszcza w Polsce – zostało już niewiele ponad trzy miesiące. Czy Might and Magic: Heroes VI będzie choć tak dobre jak "piątka”? A może powtórzy sukces kultowej trójki?
Zarwane noce, epickie potyczki w trybie "hot seat”, ulepszanie jednostek, poszukiwanie artefaktów, levelowanie bohatera... Wydana w 1999 roku gra Heroes of Might & Magic III nie miała wad i do dziś nie brakuje ludzi, którzy w nią grają.
Potem była kontrowersyjna część czwarta, po której upadło studio tworzące grę.
Nad częścią szóstą pracuje już jednak inne studio: Black Hole (znane z Armies of Exigo i Warhammer: Mark of Chaos). Czy ich gra będzie równie dobra jak część piąta? ( może fanom strategii turowych zostanie już tylko nowe KING'S BOUNTY?).
Gra wciąż będzie strategią turową, a sam styl rozgrywki nie ulegnie większym zmianom. Mamy bohatera (nie biorącego bezpośredniego udziału w walce), którego szkolimy i który dowodzi coraz potężniejszą armią. Stwory i potwory będziemy rekrutować w zamkach, które będziemy rozbudowywać. A do tego będą nam potrzebne surowce.
W grze znajdziemy większość zamków znanych z poprzednich odsłon: Stronghold, Haven, Inferno czy Necropolis. Będą znane gobliny, harpie, smoki... twórcy wciąż jednak nie zdradzają zbyt wiele. Wiadomo, ze będzie mniej surowców do zbierania: 4 zamiast 7. Twórcy tłumaczą to tak, ze teraz wszystkie frakcje będą się bić o te same złoża. Każda frakcja będzie miała własną kampanie (a będzie je można rozgrywać w dowolnej kolejności).
Premierę gry Might and Magic: Heroes VI zapowiedziano na marzec 2011 roku.