Nie dość, ze będziemy mogli z naszego kraju uczynić największą potęgę militarną w Europie, to jeszcze sama gra doczekała się specjalnej, polskiej wersji.
Na początek: epidemia
Akcja gry rozpoczyna się w 1350 roku, kiedy w centrum Azji wybucha śmiertelna plaga. Plaga rozprzestrzenia się na całą Europę wstrzymując toczące się wojny. Ale tylko na chwilę…
Tymczasem Polska i Rosja szykują się do starcia ze Złotą Ordą i zakonami rycerskimi. Ta walka o niepodległość może się wkrótce przerodzić w wojnę o stworzenie jak najpotężniejszego imperium obejmującego swym zasięgiem tereny od morza do morza. W tym wypadku: od Bałtyku po morze Czarne.
Pod względem mechaniki rozgrywki Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu to dość klasyczna strategia z elementami RPG osadzona w czasach Średniowiecza (lata 1350 – 1650). Do dyspozycji mamy większość europejskich terenów z naciskiem na cześć środkowo wschodnia i Skandynawię.
Do wyboru będziemy mieli 26 grywalnych frakcji. Z jednej strony trzeba będzie dbać o zaplecze ekonomiczne i rozbudowę państwa, by stać nas w ogóle było na wojnę. I wojska, a dostępnych ma być ponad 150 typów jednostek. W grze mają też być bohaterowie, których zdolności i umiejętności będziemy mogli rozwijać.
Lista zmian w grze Polskie Imperium: Od Krzyżaków do Potopu zaczyna się od rozszerzonej kampanii dla Polski, w której znajdzie się 10 nowych. Do ich wypełnienia przyda się 10 specjalnych, dedykowanych polskich jednostek (każda z trzema poziomami rozwoju).
W trakcie gry natkniemy się na szereg postaci historycznych znanych z podręczników i – jak obiecują twórcy – wiernie odwzorowane wydarzenia z polskiego średniowiecza.
A sama gra wygląda tak: