

Warszawa, Gdańsk, Poznań. Do grona miast, w których znajduje się salon samochodowy marki Lexus dołączył Lublin.

Jak podczas oficjalnego otwarcia mówił dyrektor Auto Park Lublin, Mieszko Mazurek to, że w Lublinie powstał salon tej marki samochodowej klasy premium jest osiągnięciem i pewnym uznaniem, ze strony producenta aut dla lokalnego ryku.
Salon Lexusa powstał obok Toyoty w Kalinówce na rogatkach Lublina, a otwarcie było także okazją do zaprezentowania najnowszego modelu RX. To odświeżona wersja najlepiej sprzedającego się SUV-a Lexusa, który od początku produkcji sprzedał się w liczbie około 3 mln egzemplarzy. W samej Europie sprzedano 300 tysięcy sztuk.
Zgodnie z danymi na dziewięć miesięcy tego roku, najlepiej sprzedającą się marką w klasie premium w Polsce jest BMW (17 839 szt.). Drugie miejsce należy do Mercedesa (16 127 szt.) a podium zamyka Audi (13 813 szt.)
Kolejne pozycje zajmują: Volvo (8207 szt.) Lexus (3889 szt.) Mini (2221 szt.) Porsche (2070 szt.) Land Rover (1467 szt.) Alfa Romeo (1274 szt.) Tesla (905 szt.).
