W weekendy łatwiej będzie dojechać nad Zalew Zemborzycki, w dni powszednie wzmocnione zostaną rozkłady kilku ważnych linii, pogorszy się natomiast obsługa tras podmiejskich. Nowe rozkłady jazdy zaczną obowiązywać już w sobotę
Zmiany wprowadzane są wraz z wejściem w życie nowych limitów pasażerów. Obecnie liczba jadących równocześnie pasażerów nie może przekraczać 30 proc. pojemności autobusu (miejsc siedzących i stojących), od soboty będzie to 50 proc. W praktyce będzie to oznaczać tyle, że na drzwiach pojazdu będzie wisieć kartka z innym napisem.
Łatwiej nad zalew
Od najbliższej soboty linią nr 15 będzie można dojechać do pętli przy lesie Dąbrowa. W taki sposób wydłużone będą tylko wybrane kursy w soboty i dni świąteczne. Poza tym „piętnastka” ma kończyć kursy jak zwykle, czyli na ul. Nałkowskich tuż przed skrzyżowaniem z ul. Żeglarską.
W weekendy linia nr 15 ma być obsługiwana wyłącznie autobusami przegubowymi. Duże autobusy będą obsługiwać w soboty i niedziele również dwie inne linie dowożące mieszkańców nad Zalew Zemborzycki: nr 8 i 40.
Trudniej poza miasto
Również w sobotę wprowadzona zostanie zmiana, która nie ucieszy pasażerów podmiejskiej linii nr 24, która z ul. Ruskiej jeździ przez Elizówkę, Ciecierzyn, Dys oraz Pólko do Nasutowa. Począwszy od 15 maja autobusy tej linii nie będą kursować w weekendy. Skąd ta zmiana? – Na wniosek wójta gminy Niemce – zastrzega Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.
Od 15 maja we wszystkie dni tygodnia mniej kursów linii 17 będzie wydłużonych do Głuszczyzny. O takie cięcie prosiła gmina Głusk. Natomiast w uzgodnieniu z wójtem Wólki zmienione będą sobotnie godziny kursów linii nr 52.
Sprawniej po Lublinie
Od najbliższego poniedziałku łatwiejsze powinny się stać codzienne dojazdy i powroty z pracy liniami autobusowymi 17, 26, 31 i 57 oraz trolejbusową linią 150. Obecnie kursują one nie częściej niż co 20 minut, co oznacza trzy kursy w godzinie. Od 17 maja wspomniane linie będą jeździć w dni powszednie co kwadrans pomiędzy godz. 6.30 a 17.
– Zmiany są odpowiedzią na „luzowanie” obowiązujących restrykcji m.in. w kontekście wprowadzenia hybrydowego trybu nauki w szkołach. Spodziewamy się większego popytu na głównych liniach komunikacyjnych – tłumaczy Fisz i dodaje, że „bieżące obserwacje i badania” wykazały, że w liniach 17, 26, 31, 57 i 150 przybywa pasażerów.
Kolejna zmiana dotyczy linii trolejbusowych, które w większym niż dotychczas stopniu będą obsługiwane pojazdami przegubowymi.