Do zwiększenia liczby kursów nocnych linii autobusowych przymierza się Zarząd Transportu Miejskiego. Dodatkowe autobusy mogłyby wyjechać w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. Już pewne jest to, że pasażerów czekają zmiany tras
Pasażerowie już od dawna sugerowali, że nocne linie powinny częściej jeździć w weekendy. Teraz kursują co 60 minut, a więcej kursów mają tylko podczas dużych wydarzeń kulturalnych, jak np. Inne Brzmienia, Carnaval Sztukmistrzów, czy koncerty studenckie. Na co dzień, jeśli ktoś na autobus nie dobiegnie, na następny musi czekać godzinę.
Teraz jest szansa na lepszy rozkład. – Zwiększenie częstotliwości kursowania linii nocnych rozważane jest w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę – potwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. – Ostateczne decyzje w tym zakresie będą podjęte po szczegółowym przeanalizowaniu napełnienia pojazdów obsługujących linie nocne.
Nowe trasy
To tylko część zmian, których propozycje zostaną poddane pod konsultacje z pasażerami. Takiej dyskusji można się spodziewać najpóźniej w marcu, a jej głównym tematem będzie nowy układ tras komunikacji nocnej.
Zmiany są nieuniknione ze względu na planowane zamknięcie dla ruchu odcinka Krakowskiego Przedmieścia, który zamieniany ma być w deptak. Termin zamknięcia jezdni nie jest jeszcze znany, będzie wynikać dopiero ze szczegółowego harmonogramu prac, który przedstawi zwycięzca przetargu na przebudowę placu. A przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty.
Zamknięcie odcinka Krakowskiego Przedmieścia sprawi, że zlikwidowane zostaną przystanki przy Baobabie oraz Poczcie Głównej będące punktem przesiadkowym dla pasażerów nocnych linii. Rolę tę przejąć ma pl. Litewski, a taka decyzja wymusza już skorygowanie przynajmniej trasy linii N1.
Ale na tym się nie skończy. – Pracujemy jeszcze nad pewnymi propozycjami i rozwiązaniami – informuje Góźdź. Nie należy się jednak spodziewać radykalnej zmiany na mapie nocnych linii. – W wyniku konsultacji społecznych będą modyfikowane obecnie funkcjonujące trasy linii nocnych. Proponowane przez nas zmiany będą zakładały zamianę przystanków końcowych lub ewentualne niewielkie korekty tras.