Strabag i Budimex zaprojektują i wybudują trasę ekspresową z Warszawy do Garwolina. Trasa ma być gotowa w połowie 2019 roku.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
W środę GDDKiA podpisała z wykonawcami umowy na budowę drogi. Pierwsza część obejmuje 15,2 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli. Zrealizuje ją Strabag. W ramach inwestycji wartej 370 mln zł (brutto) powstaną cztery węzły drogowe: Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka i Ostrów. Dwujezdniowa trasa wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Przebudowane zostaną istniejące drogi, kolidujące z planowaną „ekspresówką”, powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
Strabag wybuduje również obwodnicę Kołbieli wraz z węzłem na przecięciu S17 z drogą krajową nr 50. Chodzi o odcinek 8,7 km z nawierzchnią betonową. Powstaną po dwa pasy w obie strony. Wartość kontraktu wynosi 225 mln zł.
Kolejny odcinek, od obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina (ok. 13 km, blisko 290 mln zł), zaprojektuje i zbuduje firma Budimex.
Wszystkie trzy części trasy mają być zrealizowane w ciągu 34 miesięcy. Do tego czasu nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), czyli ekspresówką z Lublina do samej stolicy pojedziemy w 2019 r. Wtedy także ma być gotowy brakujący 50-kilometrowy odcinek od końca obwodnicy Garwolina do węzła Kurów Zachód (umowę na jego budowę podpisano jesienią).