Wspólną kampanię promocyjną rozpoczęły samorządy 11 polskich miast, które zamierzają się wzajemnie reklamować jako atrakcyjne miejsca do turystycznych wizyt.
Narzędziem kampanii mają być oficjalne profile miast w mediach społecznościowych. – Sumaryczna liczba odbiorców tych profili wynosi ponad 2 mln – podkreśla Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina.
W każdą sobotę, począwszy od 29 maja, współpracujące ze sobą samorządy mają zamieszczać wpisy dotyczące atrakcji wybranego miejsca. – Promowane będą najciekawsze atrakcje i obiekty turystyczne w różnych zakątkach naszego kraju, takie jak muzea, instytucje kultury, obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki czy wydarzenia – dodaje Duma.
We wzajemnej promocji, która ma trwać do połowy sierpnia, bierze udział 11 miast: Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław.
– Wspólne działania promocyjne pomogą pobudzić krajowy ruch turystyczny i zachęcą do odwiedzania naszych miast – wyjaśnia Beata Stepaniuk-Kuśmierza, zastępca prezydenta Lublina. – Współpraca pomiędzy różnymi ośrodkami turystycznymi jest potrzebna, szczególnie teraz. Dotyczy to przede wszystkim lokalnej branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej, które szczególnie ucierpiały na skutek pandemii i braku turystów.