Nie będzie przetargu na obsługę nowej części Strefy Płatnego Parkowania, która od czerwca rozrośnie się o tereny na północ od al. Tysiąclecia. Zlecenie trafi do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Tak postanowił Zarząd Dróg i Mostów.
Nowa podstrefa, oznaczona literą „D”, obejmie około 440 miejsc postojowych i wchłonie kilkanaście ulic. Będzie to ul. Lubartowska (między Bazarem a Unicką), Czwartek, Obywatelska, Sieroca, Jaczewskiego, Biernackiego, Ruska, Szkolna, Słowikowskiego (dawna Krzywa), Cerkiewna, Nadstawna, Targowa, Nowy Plac Targowy, Probostwo i Browarna. Ponadto w tej samej podstrefie znajdzie się al. Piłsudskiego (od mostu na Bystrzycy do Al. Zygmuntowskich) i Al. Zygmuntowskie (bez parkingu koło basenów).
– Stawki opłat jednorazowych oraz abonamentowych i zryczałtowanych za postój samochodów w podstrefie D będą takie same jak w obowiązującej aktualnie podstrefie C – informuje Urząd Miasta. Za pierwszą godzinę postoju zapłacimy tu 2 zł, za drugą 2,40 zł, za trzecią 2,80 zł, za każdą kolejną 2 zł. Abonament miesięczny będzie kosztował 150 zł, półroczny 750 zł, roczny 1300 zł. Mieszkańcy zapłacą 150 zł za roczny abonament ważny na kilku wskazanych ulicach w pobliżu ich domu.
Na wspomnianym obszarze ma się znaleźć 25 parkomatów. Ich zakupem, montażem oraz późniejszą obsługą zajmie się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które zostanie operatorem podstrefy. Tak zdecydował Zarząd Dróg i Mostów, który uznał, że nie będzie organizować przetargu, tylko „z wolnej ręki” zleci usługę spółce należącej do miasta. Przepisy pozwalają na takie rozwiązanie, a Ratusz przekonuje, że jest ono „powszechnie stosowane w zakresie usług publicznych wykonywanych przez gminy”. W oficjalnym planie tegorocznych zamówień Zarządu Dróg i Mostów wartość zlecenia na obsługę strefy jest oszacowana na 1,23 mln zł netto.
– Mamy duże doświadczenie w tym zakresie i z pewnością sobie poradzimy. To dla nas nic nowego. Mamy ludzi i zaplecze – zapewnia Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin. – Przypomnę, że w minionych latach prowadziliśmy już Strefę Płatnego Parkowania i to od początku jej istnienia. Najpierw, w latach 2012-2016, kiedy byliśmy w konsorcjum ze spółką City Parking Group z Grudziądza, a potem do 31 marca 2020 r. jako podwykonawca.
Oprócz montażu parkomatów będzie też obejmować oznakowanie miejsc parkingowych, opróżnianie kasetek w parkomatach i odprowadzanie pieniędzy do miasta oraz sprawdzanie, czy kierowcy zapłacili za postój. Zaglądaniem za szyby zaparkowanych samochodów ma się zajmować co najmniej pięć osób. Rolą MPK będzie także utrzymywanie miejsc parkingowych w należytym porządku (w tym odśnieżanie) oraz utworzenie i prowadzenie biura obsługi interesantów. – Zakłada się, że umowa zostanie zawarta na okres około 3 lat – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.
W nowej części strefy postój ma być płatny od 1 czerwca.