

Jeszcze w tym miesiącu otwarty ma zostać nowy peron obok głównego dworca kolejowego. Żeby trafić na peron 1b (tak będzie się nazywać) trzeba będzie skręcić w lewo wychodząc z dworcowego holu.

Peron 1b będzie działać na podobnej zasadzie, co peron 1a z torem oporowym. Nowe miejsce odjazdu pociągów powstaje tu, gdzie niegdyś był peron pocztowy, z którego odjeżdżały wagony z przesyłkami. Nie odjeżdżają już od wielu lat, bo poczta zrezygnowała z usług kolei.
- Korzyści jest wiele, bo możemy z większą swobodą układać rozkłady jazdy - podkreśla Dutkiewicz. Uruchomienie nowego peronu nie spowoduje żadnych zmian w rozkładzie jazdy. Po prostu na pociąg trzeba będzie iść w inne miejsce, niż zwykle.
Dzisiaj okaże się za to, jakie są szanse na szybkie zakończenie innej kolejowej inwestycji, czyli znajdującego się tuż obok dworca wiaduktu nad ul. Kunickiego. W spółce PKP Polskie Linie Kolejowe otwarte mają być dziś oferty od firm, które zgłoszą się do przetargu na dokończenie rozgrzebanej przebudowy.