![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![zdjęcie ilustracyjne](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2024/2024-02/0b98004af87f23207be5a8c2f2e4ae22_std_crd_830.jpg)
Oszuści coraz bardziej odważni. Podają się za pracowników skarbówki. Ministerstwo Finansów ostrzega.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Do resortu docierają sygnały o próbach oszustwa. „Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe” - podaje w komunikacie ministerstwo.
I od razu dementuje, że pracownicy skarbówki nie zbierają w ten sposób informacji. „Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL ani NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego” - apeluje resort.
Podobnie, nie należy udostępniać loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)