

Poczta Polska szuka pracowników. Ma 160 wolnych etatów w Lublinie. Kto jest potrzebny?

Akcja rekrutacyjna jest opatrzona hasłem „Pracuj z nami i rozwijaj się w obsłudze celnej”. Chodzi o nowe regulacje celno-podatkowe dla przesyłek spoza UE, które zaczną obowiązywać 1 lipca 2021 roku. Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, odciążając służby celno-skarbowe. W ten sposób spółka stanie się „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej obszarem – Chinami czy Wielką Brytanią.
- Trwają rekrutacje pracowników do obsługi dokumentacji celnej przesyłek – informuje państwowa firma szukająca nowych pracowników w Warszawie i Lublinie. - Aplikować do pracy na stanowisku ds. obsługi celnej mogli dotychczas tylko pocztowcy, w marcu Poczta Polska umożliwiła jednak także zgłaszanie się kandydatom spoza spółki – dodaje.
Poczta poszukuje osoby z z wykształceniem minimum średnim, mających co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe (najlepiej w logistyce operacji pocztowych, znających przepisy celne oraz przepisy dotyczące pobierania należności celno-podatkowych). Możliwe jest także zdobycie tej wiedzy i umiejętności podczas szkoleń. - Mile widziana jest znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie podstawowym w piśmie – dodaje spółka.
– Usytuowanie Polski na mapie świata sprawia, że jesteśmy bramą do Europy dla towarów, które napływają m. in. z krajów azjatyckich. Stąd współpraca Poczty z KAS, aby wspólnie przygotować się na zmiany, jakie niesie „pakiet VAT dla e-commerce”. Zależy nam, aby sprawnie i zgodnie z nowym prawem obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek z towarami spoza UE. Zamawiający je, polscy klienci, oczekują szybkich dostaw i prostych procedur celno-skarbowych. Staramy się spełniać oczekiwania podmiotów i klientów partycypujących w rozwijającym się handlu transgranicznym. Automatyzacja i informatyzacja obsługi przesyłek - także zagranicznych - umożliwi nam rozwój i pozwoli wykorzystać potencjał sprzedażowy. Zależy nam, aby liczba tych przesyłek miała tendencję wzrostową, zgodnie ze światowymi trendami rozwoju e-commerce – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.
To ile można zarobić, kandydaci dowiedzą się na odpowiednim etapie rekrutacji. Pewne jest jednak to, że w Lublinie Poczta Polska ma do zagospodarowania aż 160 etatów w sortowni przy ul. Moritza.
