Próbny egzamin gimnazjalny 2011 z Operonem wygląda podobnie do tego, jaki dla gimnazjalistów przygotuje Centralna Komisja Egzaminacyjna. Podobne będą także arkusze egzaminacyjne. Dziś gimnazjaliści piszą test matematyczno przyrodniczy.
* 16 grudnia 2010 - próbny egzamin z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, godz. 9.00
* 17 grudnia 2010 - próbny egzamin z języków obcych (język angielski, język niemiecki, język francuski, język rosyjski), godz. 9.00
* Dzień następny po każdym z egzaminów - opublikowanie odpowiedzi do testów m.in. w zakładce arkusze i odpowiedzi na stronie Operonu oraz w Gazecie Wyborczej,
* Druga połowa stycznia 2011 - przekazanie szkołom raportów podsumowujących wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego.
Odpowiedzi z części matematyczno-przyrodniczej
Test matematyczno-przyrodniczy - grudzień 2010
Zadania:
1. C
2. A
3. D
4. C
5. D
6. B
7. C
8. A
9. C
10. B
11. D
12. A
13. D
14. B
15. C
16. A
17. D
18. A
19. B
20. C
21. A
22. D
23. D
24. B
25. D
26.
1. Ca wapń
2. Si krzem
3. Ne neon
27.
H3PO4 kwas fosforowy (V)
29.
O braku lodowców górskich w Tatrach zdecydowały szczyty o stromych stokach o wąskich dolinach, na których nie może się utrzymać.
30.
Zależność wprost proporcjonalna.
31.
1. mała ilość energii słonecznej
2. mrozy i silne wiatry
3. niewielka aktywność mikroorganizmów
32.
Tę samą funkcję przedstawiają opisy I i III
33.
X - ilość kursów ciężarówki o większej ładowności
3x - ilość kursów ciężarówki o mniejszej ładowności
4*3x+7x = 95
12x+7x=95
19x=95/19
x=5
3x=15
Odp. Cięzarówka o ładowności 7t wykonała 5 kursów, a mniejsza z nich 15 kursów.
34.
x - ilość wody
x+10%x =1,1x - objętość lodu otrzymana z x wody
1,1x = 1m3 1m3=1000 dm3=1000l
1,1x=1000l/1,1
x=909,1 l
Odp. Aby uzyskać m3 lodu należy zamrozić ok. 909,1 l wody
35.
118 g
36.
Promień wynosi 13 cm, a obwód ∆ ABC 2(17+2√30) cm
Nieoficjalne odpowiedzi do części humanistycznej (MM Trójmiasto)
Zad. 1. Stary testament jest świętą księgą:
C) chrześcijan i żydów
Zad. 2. Z tekstu wynika, że król Salomon był człowiekiem:
C) Roztropnym
Zad. 3 Matka, którą król uznał za prawdziwą, zdecydowała się oddać swoje dziecko, ponieważ:
A) Bała się o życie syna
Zad. 4. Dlaczego wydanie wyroku dla Salomona było trudne?
A) Miał dwie sprzeczne wersje zdarzeń.
Zad. 5. Mądrość Salomona polegała na tym, że:
D) Przewidział reakcję swojej matki
Zad. 6. Wyrażenie Salomonowy Wyrok oznacza decyzję:
A) Sprawiedliwą choć czasem zaskakującą
Zad. 7. Decyzja o uwolnieniu więźnia przez Juranda świadczy o jego:
B) Miłosierdziu
Zad. 8. Uczynek Juranda jest zgodny z biblijnym nakazem:
D) Nie daj się zwyciężyć złu, ale dobrem zwyciężaj
Zad. 9. Dla uczestników wydarzenia decyzja Juranda była:
C) Zaskakująca
Zad. 10. W tekście II potęgowaniu napięcia służy m.in. opis:
C) Zjawiska przyrody.
Zad. 11. Nazwanie Tolimy prawa Jurandowi przez całe życie ręka oznacza, że był on osobą:
A) Bez której Jurand nie mógł się obejść
Zad. 12. W XIII i XIV wieku państwo krzyżackie rozwinęło się głównie w następstwie: C) Ekspansji Krzyżakow na terytorium Prusów oraz ziemie polskie i litewskie
Zad. 13. Krzyżacy byli zakonem:
D) Rycerskim
Zad. 14. Czego dotyczył ostatni rozkaz generała Okulickiego?
A) Rozwiązania Armii Krajowej
Zad. 15. Dramatyzm decyzji generała Okulickiego wynikał z tego, ze:
B) Musiał rozwiązać armię, mimo że nie osiągnęła zwycięstwa
Zad. 16. Generał Okulicki wydał cytowany rozkaz, gdy Armia Czerwona
D) Przejmowała kontrolę nad ziemiami polskimi w 1945 roku
Zad. 17. Autor tekstu III używa trybu rozkazującego, ponieważ
B) Wymaga od odbiorców określonego działania.
Zad. 18. W którym zdaniu jest opisany stan duchowy Sama przed podjęciem przez niego decyzji o zastąpieniu Froda?
B) Czas płynął, a on tak trwał szarpany rozterkami.
Zad. 19. Sam podjął decyzję powodowany:
D) Potrzebą wypełnienia misji.
Zad. 20. Sam podjął decyzję w wyniku:
C) Rozmowy z samym sobą.