Inwestycja obejmie na razie odcinek od Andersa do Dożynkowej. Roboty zaczną się za kilkanaście dni, ale pełną parą ruszą wiosną przyszłego roku. Pochłoną ok. 5,6 mln euro.
Chodzi o prawie 2,6 mln euro z programu PHARE 2001. Pozostałe 3 mln euro dołoży miasto. – To niezwykle ważna i potrzebna inwestycja do której przygotowujemy się od wielu lat – mówi Tomasz Rakowski, rzecznik prezydenta Lublina.
Jak będzie wyglądała wylotówka na Białystok? Przede wszystkim przybędzie dodatkowa nitka jezdni. I samochody będą miały do dyspozycji po dwa pasy jezdni w obu kierunkach. Pojawi się też ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy. Dojazd do okolicznych posesji i sklepów umożliwią specjalne drogi, tzw. serwisowe. – To będzie nie tylko usprawnienie ruchu w tym rejonie Lublina czego kierowcy domagają się od dawna, ale również wizytówka miasta dla osób do nas przyjeżdżających – dodaje Rakowski.
Roboty wzdłuż al. Spółdzielczości będą realizowane dwuetapowo. Najpierw zostanie przebudowany odcinek od Andersa do Dożynkowej, wraz ze skrzyżowaniem Andersa z Magnoliową. Później – możliwe, że jeszcze w 2004 r. – ruszą roboty na pozostałym odcinku alei do granic miasta (Elizówki).
Pierwszy etap inwestycji zacznie się jeszcze w tym roku. – Będą to prace m.in. związane z przygotowaniem objazdów, poważne roboty zaczną się prawdopodobnie od wiosny 2004 roku – dodaje Rakowski.
Inwestycja ma potrwać do połowy 2005 r.
Modernizacja al. Spółdzielczości Pracy oznacza olbrzymie utrudnienia w ruchu na wyjeździe z miasta w kierunku Białegostoku. – Nie planujemy co prawda zamknięcia alei, ale prace na pewno skomplikują ruch w tym miejscu – usłyszeliśmy w Ratuszu.
Jak będzie wyglądał precyzyjny harmonogram robót przekonamy się w najbliższych tygodniach.